خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ مرداد ۱۲, سه‌شنبه

احمدی نژاد ابلاغ نکرد، لاریجانی نامه داد

جرس: بدنبال استنکاف احمدی نژاد از ابلاغ قانون باردیگر رئیس‌مجلس ناچار شد قانون تجمیع انتخابات شوراها و ریاست جمهوری را ابلاغ کند.


به گزارش خبرآنلاین، رئیس مجلس شورای اسلامی در پی انقضای مهلت قانونی رئیس جمهور برای ابلاغ قانون اصلاح قانون تجمیع انتخابات دوره پنجم شوراهای اسلامی با دوره یازدهم ریاست جمهوری ، این قانون را به روزنامه رسمی ابلاغ کرد.


علی لاریجانی طی نامه‌ای به مدیر عامل روزنامه رسمی کشور این قانون را ابلاغ کرد.


در این قانون که روز 28 اردیبهشت ماه به تصویب مجلس و در 16 تیرماه به تایید شورای نگهبان رسیده است، آمده بود: با افزایش طول دوره سوم شوراهای اسلامی، شهرداران و دهیاران تا برگزاری انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری، انتخابات دوره چهارم شوراهای اسلامی و دوره یازدهم ریاست جمهوری هم زمان برگزار می‌گردد.


تمدید دوره مـدیریت شهرداران و دهیاران مانع اختیار شوراها برای نظارت و استیضاح نیست.


در تبصره این قانون نیز آمده است: شروع به کار دوره چهارم شوراهای اسلامی، یک ماه پس از آغاز دوره ریاست جمهوری یازدهم خواهد بود.


طی هفته گذشته این دومین بار است که رئیس مجلس قانونی را از طریق روزنامه رسمی ابلاغ می کند.


علی لاریجانی طي 2 نامه‌ جداگانه قوانين "شناسايي و حمايت از مصدومان شيميايي " و همچنين " الزام دولت به پيگيري و استيفاء حقوق اتباع و ديپلمات‌هاي ايراني آسيب‌ديده از اقدامات دولت‌هاي خارجي به ويژه دولت اشغال‌گر آمريكا " را براي درج در روزنامه رسمي ابلاغ كرد.

گفتنی است در صورت استنکاف رئيس جمهور از امضا يا ابلاغ در مدت قانوني ، به دستور رئيس مجلس شوراي اسلامي روزنامه رسمي موظف است ظرف مدت 72 ساعت مصوبه را چاپ و منتشر نمايد.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.