خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ مرداد ۱۸, دوشنبه

نماینده مجلس: منصوبان دولت در استانها حداقل شرایط احراز سمتها را ندارند

جرس: نماینده یزد و صدوق با انتقاد از انتصابهای مقامات دولتی تصریح کرد: انسان های ضعیفی برای سمت های مهمی گذارده می شوند و ما مرتبا اعتراض خود را به وزرای مربوطه اعلام می کنیم. کسانی را برای برخی از پست ها می گذارند که حداقل شرایط احراز آن پست را هم ندارند و در حال حاضر در این سطح از حقوق مردم دفاع می کنیم.


نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شوراي اسلامي شب گذشته در نشستی مطبوعاتی با اشاره به جایگاه مطبوعات و خبرنگاران در نظام کنونی کشور گفت: باید راهکاری طراحی شود تا اصحاب رسانه کمترین وابستگی را به دولت داشته باشند تا بتوانند مستقل بمانند.

به گزارش ایلنا، وی افزود: یکی از مصیبت های ما این است که حیات و ممات همه چیز در دست دولت است. مطبوعاتی که همیشه چشم انتظار کمک دولت هستند نمی توانند مستقل باقی بمانند. ما باید بدانجا برسیم که مطبوعات دولت را مدیریت کنند.


وی در عین حال متذکر شد تا اصحاب رسانه راهکارهای انتشار اخبار را با هزینه کمتر فرابگیرند.

این نماینده مجلس دو حوزه قانونگذاری و نظارت را از اهم وظایف یک نماینده مردم دانست و گفت: در حوزه نظارت تاکنون سه پیشنهاد تحقیق و تفحص ارائه كرده ام که مهمترین آن ها نظارت بر چگونگی اجرای برنامه چهارم توسعه کشور و قاچاق کالا در کشور بوده است.


وی در خصوص ضرورت تحقیق و تفحص در مورد اجرای برنامه چهارم گفت: متاسفانه دولت یک بسته قانوني و نسبتا پیشرفته را کنار گذاشته بود و در مجلس هم متاسفانه علیرغم آنکه این برنامه در مجلس هفتم اصولگرا تصویب شده بود، بحث به حاشیه رفت.


علی اکبر اولیاء افزود: امور مربوط به نظارت یک نماینده به تذکر، سوال و استیضاح وزیران و رئیس جمهور نیز مربوط می شود که البته دولت دارد کاری می کند که باب این بحث ها هم باز شود.


وی در عین حال یادآوری کرد که سوال ها از وزیران را با توجه به مساتل فراگیر در استان و کشور مطرح کرده است و سوال ها در جهت تقویت جایگاه مجلس بوده و باب تازه ای نیز با وزارتخانه ها باز شده است.

عضو فراکسیون خط امام گفت: یک نماینده مسئولیت مستقیمی نسبت به استان ندارد و نمی تواند بطور مستقیم در کار اجرایی استان و عزل و نصب مدیران دخالت کند و این همه از وظایف دولت است. اولیاء در عین حال متذکر شد که تلاش کرده تا از رابطه اش با وزیران برای نصب افراد مناسب در پست ها بهره ببرد.


عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه حوزه یزد حوزه مهمی است، تصریح کرد: متاسفانه انسان های ضعیفی برای سمت های مهمی گذارده می شوند و ما مرتبا اعتراض خود را به وزرای مربوطه اعلام می کنیم. وی افزود: متاسفانه کسانی را برای برخی از پست ها می گذارند که حداقل شرایط احراز آن پست را هم ندارند و در حال حاضر در این سطح از حقوق مردم دفاع می کنیم.


نماینده مردم یزد و صدوق در خصوص مطرح نکردن برخی از مسائل در مجلس گفت: با توجه ظرف مجلس و فضای حاکم بر آن مباحث مهم را مطرح کرده ایم تا تذکرات و سخنرانی ها مثمرثمر باشد.


علی اکبر اولیاء همچنین به آفت های نمایندگی اشاره کرد و گفت : مهمترین آفت، وابستگی یک نماینده است و گاهی اوقات آزادی یک نماینده در گرو دریافت يا عدم دريافت یک میلیارد تومان از مسئولین برای کارهای استانی است.

او همچنین در خصوص تعامل استانداری يزد با نمایندگان گفت : استانداری دوست دارد متکلم وحده باشد و هیچ تعاملی با نمایندگان مردم ندارد البته اخیرا کمي ارتباط بهتر شده است. وی تاکید کرد که استاندار بعنوان بخشي از مجموعه وزارت كشور در خصوص عمکرد خود بایستی پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون عمران در خصوص دو نماینده شدن مرکز استان نيز گفت: تلاش های بسیاری را از سال گذشته آغاز كرده ايم که خوشبختانه با رایزنی های انجام گرفته با وزارت کشور، این موضوع مورد پذیرش قرار گرفته است. اولیاء همچنین یادآور شد که نظر نماینده ولی فقیه در استان هم موید این موضوع است.

وی همچنین در خصوص پیگیری خط دوم انتقال آب به یزد گفت: اخیرا جلسات مربوط به پروژه خط انتقال آب با سرعت بیشتری در حال پیگیری است. علی اکبر اولیاء همچنین از تذكر یک مقام ارشد به وزیر نیرو جهت تسریع در اجرایی شدن این پروژه خبر داد.


این نماینده مجلس در پایان در خصوص رابطه دولت و مجلس تصریح کرد : متاسفانه دولت آشکارا و پنهان نشان می دهد که مجلس را قبول ندارد.

او با تاکید بر تبدیل شدن مطبوعات به مرکز فکر مشکلات جامعه، از خبرنگاران خواست تا اگر موضوع فوري و مهمی در استان مشاهده می کنند به دفتر وی منتقل کنند تا با مسئولین کشوری مطرح شود.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.