خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ مرداد ۲۷, چهارشنبه

مطهری پیگیر طرح “سئوال از احمدی نژاد” در مجلس

جرس: عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس خبر داد که خود به همراه عده‌ای از نمایندگان پیگیر فراخواندن محمود احمدی‌نژاد به صحن علنی مجلس و طرح سئوال از وی هستند.


به گزارش مهر، علی مطهری در خصوص اینکه مجلس می‌خواهد از بعد نظارتی خود در برابر عدم اجرای قوانین مصوب توسط دولت استفاده کند، گفت: بخشی از نمایندگان روند سئوال از رئیس جمهور را پیگیری می‌کنند. امیدواریم که به نتیجه برسد و رئیس‌جمهور با حضور در صحن مجلس به ابهامات و سئوالات نمایندگان در خصوص عدم اجرای قانون و مسائل دیگر که مدنظر نمایندگان است پاسخ دهد.

وی در پاسخ به این سئوال که به غیر از عدم اجرای قوانین در چه موارد دیگری از احمدی‌نژاد سئوال دارید، گفت: اجازه دهید مباحث رسانه‌ای نشود زیرا وقتی موضوعات رسانه‌ای می‌شود امکان اینکه محقق نشود، به‌وجود می‌آید. ما به دنبال این هستیم که حتما از رئیس‌جمهور سئوال کنیم و این یک فرآیند قانونی و شفاف‌ساز است.

نماینده تهران گفت: عده‌ای از نمایندگان درحال انجام مراحل مقدماتی طرح سئوال از رئیس‌جمهور هستند تا کار به نتیجه برسد.

مطهری از ارائه اطلاعات بیشتر از اقدام نمایندگان در مراحل مقدماتی خودداری کرد و مجددا گفت: مجلس در برابر قانون‌شکنی و بی‌حرمتی به قانون واکنش نشان می‌دهد.

طبق اصل 88 قانون اساسی "در هر مورد که حداقل یک‌چهارم کل نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس‌جمهوری و یا هر یک از نمایندگان از وزیر مسئول، درباره یکی از وظایف آنان سؤال کنند، رئیس‌جمهوری یا وزیر موظف است در مجلس حاضر شود و به سؤال جواب دهد." بر این اساس برای طرح سئوال از رئیس جمهوری در دوره هشتم مجلس با 290 نماینده، امضای حداقل 73 نماینده لازم است

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.