خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ مرداد ۱۸, دوشنبه

انتقاد را مساوي نشر اكاذيب، تشويش اذهان عمومي، توهين و افترا مي‌دانند

جرس: علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر انتقاد را مساوي نشر اكاذيب، تشويش اذهان عمومي، توهين و افترا مي‌دانند. الان فضا خيلي بسته شده و كمتر مجال اظهار نظر صريح و انتقاد داده مي‌شود.


به گزارش تهران امروز، مطهری با تاکید بر اینکه "الان فضا خیلی بسته شده"، افزود: آقاي رامين چند روز پيش گزارش دادند كه 600 نشريه از دولت انتقاد مي‌كنند. چگونه انتقادي؟ اگر انتقاد صريح از رئيس‌جمهور باشد، تحمل نمي‌شود. من اين فضا را تجربه كرده‌ام يعني مصاحبه‌هايي كه پيش‌تر چاپ مي‌شد، در شرايط فعلي چاپ نمي‌شود، بعد آقاي رئيس‌جمهور مي‌گويند آزادي در كشور در بالاترين حد است، اين درست نيست.

وی ادامه داد: فکر نمی‌کردم که به اینجا برسیم که علیه من در نماز جمعه شعار بدهند. البته آن عده که شعار دادند، گروه خاصی بودند و فقط شعار بی‌بصیرتی دادند و شعار نفاق ندادند. شهید مطهری می‌گوید، مصلح واقعی کسی است که در مقابل توهین‌هایی که به شخص او می‌شود، بی‌حس و کرخت است، اما در مقابل ضایع‌شدن حقوق مردم حساس است.

مطهری همچین اظهار داشت: برداشتم این است که وقتی عکس‌العمل‌ها و اتهام‌پراکنی‌ها زیاد می‌شود، به معنی تاثیرگذاری زیاد است، یعنی برخی احساس می‌کنند که آگاهی بخشی و روشنگری بر‌ای مردم مانع کار آنهاست و سعی می‌کنند با این اتهامات مانع اثرگذاری شوند. در مورد استفاده از اعتبار شهید مطهری من نمی‌توانم این انتساب را از بین ببرم ولی سوءاستفاده‌ای نکرده‌ام.

وی با تاکید بر این که "اگر انتقاداتم از دولت نبود، هنجارشکنی‌های بیشتری انجام می‌شد" گفت: به علاوه اکنون چهره‌ فرهنگی دولت برای قشر متدین آشکارتر شده است. همچنین اگر تا یک سال پیش فقط من از این لیبرالیسم فرهنگی سخن می‌گفتم اما اکنون افراد زیادی از مراجع تقلید و ائمه جمعه گرفته تا استادان دانشگاه و نمایندگان مجلس و حتی برخی حامیان دولت در این باره صحبت می‌کنند.

مطهری با اشاره به این که "دولت چون قدرت دارد، نقش اساسی را ایفا می‌کند"، تاکید کرد: یعنی می توانیم بگوییم 30 درصد مسئولیت به عهده سایر نهادها مثل آموزش و پرورش، وزارت علوم، صدا و سیما و روحانیت است، 70 درصد آن به عهده دولت است.

وی همچنین اظهار کرد: الان مشکل جریان اصولگرایی این است که مبانی مشخص و مورد توافقی ندارند. همه از یک اصولی دم می‌زنند اما معنای واحدی از آن ندارند. مثلا همه می‌گوییم ولایت فقیه، اما مراد همه یکی نیست. فردی معتقد است که هر کاری می‌خواهیم بکنیم باید با ولی فقیه هماهنگ کنیم مثلا اگر بخواهیم در مجلس وزیری را استیضاح کنیم باید دید که ایشان موافق است یا مخالف یا در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری اول باید ببینیم که نظر ایشان چیست و خودمان مجاز نیستیم که ابتکار عمل داشته باشیم. بعد هم هر کسی مخالف این نگاه بود، باید با او برخورد کرد. ولی گروه دیگر می‌گویند فقط در احکام حکومتی باید مطیع باشیم. فتوای اخیر مقام معظم رهبری درباره مرز التزام عملی به ولایت فقیه هم موید همین نگاه است که من سال‌هاست درباره آن سخن گفته‌ام.

مطهری افزود: من این دسته‌بندی‌ها را به این صورت که دیوار ضخیمی بین آنها باشد، قبول ندارم چون برخی اصلاح‌طلبان از اصولگرایان اصولگراتر هستند و برعکس.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اگر ما عده کمی از اصلاح‌طلبان را که ساختارشکن و دنبال تغییر نظامند کنار بگذاریم، بقیه آنها افراد منطقی هستند و به نظر من نگاه آنها به ولایت‌فقیه و آزادی بیان نگاه درست‌تری است و امکان همکاری با آنها وجود دارد.

وی یادآور شد: در زمان امام (ره) هم آن 99 نماینده‌ای که برخلاف نظر امام به نخست وزیری آقای موسوی رای منفی دادند، مورد نکوهش قرار نگرفتند و امام مطلبی به این مضمون فرمودند که آنها به وظیفه خود عمل کردند.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.