خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ مرداد ۱۹, سه‌شنبه

مصباح یزدی: با کسی عقد اخوت نبسته ایم، حمایت نمی کنیم

جرس: مصباح یزدی تاکید کرد: افرادی که بی شرمانه مکتب ایران را به جای مکتب اسلام معرفی می کنند، خودی نبوده بلکه غیر خودی اند؛ ما با کسی عقد اخوت نبسته ایم و از کسی حمایت می کنیم که حامی اسلام و تابع رهبری باشد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی، محمد تقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، در جمع فرماندهان و مسئولان نیروی زمینی، بنیاد تعاون، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و هوا فضای سپاه، با انتقاد از سخنان مشایی گفت: ایران در زمان رژیم پهلوی هم بود، آنها طرفدار ناسیونالیسم و ملی گرایی مثبت بودند؛ حالا ما باید همان شعارها را زنده کنیم؟ پس اسلام و انقلاب چه شد؟
رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی اظهارداشت: برخی ها می گویند نسبت به احکام اسلام سست شویم این ها که مهم نیست! ؛سؤال اینست که پس چه چیزی مهم است! ملت برای این ها جان داده اند.


سخنان وی در رابطه با اظهارات مشایی در باره مکتب ایران و اسلام در همایش ایرانیان خارج از کشور است که با مخالفت طرفداران حکومت رو به رو شده است.

هدف مخالف نظام، مخالفت با ولی فقیه است

وی محور انقلاب اسلامی را ولایت فقیه دانست و افزود: همه دنیا حکومت ما را به عنوان ولایت فقیه می شناسند و همه موفقیت ها به خاطر آن است، هرکس با این نظام مخالفت کند هدفش تضعیف ولایت فقیه است.

وی بار دیگر بر تابعیت از رهبری تاکید کرد و ادامه داد: باید حواسمان جمع شود چرا که انحراف از اینجا شروع می شود، اصول فراموش نشود، اصول یعنی تابع رهبر و ولایت فقیه و در این اصول شرایط زمان و تصمیمات سیاسی نمی تواند تغییر ایجاد کند و تا ظهور امام زمان این اصول خواهد بود.

رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه یک بعد جریانات فتنه، نظری ، فکری و عقیدتی است خاطرنشان کرد: ما اگر بخواهیم در مقابل فتنه های آینده آماده باشیم باید افکار خود را قوی کنیم که محور آن ولایت فقیه است.

مصباح یزدی گفت: باید مواظب باشیم که نفوذ ها در نیروها اثر نکند تا زاویه ای در دورن نظام باز نشود

نسبت به اصول اسلام با کسی شوخی نداریم

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره گفت: ما اسلام را می خواهیم و هر کس اسلام را بخواهد خدمتگذار او هستیم و در این مسیر با کسی عقد اخوت نبستیم، هرکس از اسلام کج برود، ردش می کنیم .

مصباح یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیات قرآن و سرنوشت قوم بنی اسرائیل و توصیه خداوند به پیامبر اسلام به استقامت و پایداری افزود: در طول تاریخ کم نبودند کسانی که دعوت انبیا را پذیرفته و حتی در راه خدا جهاد کرده، اما تا آخر نایستادند و در وسط راه ماندند و حتی به جبهه دشمن رفتند. وی تاکید کرد که راه حق را باید ادامه داد و استقامت داشت و به راه کج نرفت تا منحرف نشویم.

امریکا امروز خواستار کمک از ایران است

مصباح یزدی به عزت و عظمت ایران بعد از انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: امروز آمریکا برای حل بسیاری از مشکلات رسما از ایران کمک می خواهد و از طرفی می خواهد به ایران حمله کند و از سویی درخواست کمک برای نجات از باتلاق عراق و افغانستان را از ایران دارد.


فتنه تمام نشده است

وی ریشه انحرافات ایجاد شده در کشورها و ملت ها را کسانی که روزی پرچمدار آنها و یا مقامات عالی بودند دانستند و افزودند: فتنه جمل از امثال زبیر که پسر عمه حضرت علی بود اتفاق افتاد و این به خاطر عدم استقامت در راه حق بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری به فتنه بعد از انتخابات سال گذشته اشاره کرد و اذعان داشت: باید سالها بگذرد تا معلوم شود که چه خطری برای اسلام و ایران بود و خداوند چگونه این خطر را از سر اسلام و ملت ایران رفع کرد.

وی با بیان اینکه نباید بگوییم فتنه تمام شده است اظهارداشت: هنوز کسانی در سایت های شان می نویسند، که حکومت امام ،حکومت دیکتاتوری بود و ما طرفدار پلورالیسم سیاسی هستیم .

این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: صریحا می گویند ما به جای جمهوری اسلامی؛ جمهوری ایرانی می خواهیم.

مصباح یزدی گفت: امروز آن فتنه تمام شده، فردا نوبت فتنه دیگر و آزمایشی جدید در کلاس های بالاتر است ،نباید خیال کنیم کسی که چند روزی برای اسلام و کشور زحمت کشید تضمین شده است، باید تا آخر پشت سر رهبری باشیم تا منحرف نشویم.


وی چند روز پیش هم باز از فتنه نام برده و گفته بود: ممکن است در آینده فتنه‌ای شدید‌تر توسط افرادی صورت گیرد که امروز آنها را به عنوان نیروهای ارزشی می‌شناسیم، همانگونه که در فتنه اخیر کسانی که قبلاً نخست وزیر، رئیس جمهور و رئیس مجلس نظام بودند، حضور داشتند.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.