خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ مرداد ۲۶, سه‌شنبه

انتقاد از نحوه قرائت گزارش مجلس در مورد مالیات بر ارزش افزوده

جــــرس: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، طی تذکری آئین نامه‌ای، از نحوه قرائت گزارش آن کمیسیون در خصوص اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در صحن مجلس انتقاد کرد.


گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مورد عملکرد سازمان مالیاتی کشور، درخصوص اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، درجلسه علنی امروز سه شنبه ٢۶ امرداد ماه مجلس قرائت شد و طی آن خاطرنشان گردید:
بین تمامی صاحب نظران و ارگانهای نظارتی ـ اجرایی اتفاق نظر وجود دارد که قانون مالیات بر ارزش افزوده ظرفیتهای مناسب تری را نسبت به قانون موسوم به تجمیع عوارض دارد و افزایش درآمدهای مالیاتی بعد از اجرای این قانون قرینه تاییدی مهم بر این ادعا می باشد.


اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، از جنجال برانگیز ترین عملکردهای دولت بوده، بطوریکه در پاییز دو سال پیش، سبب اعتصاب بازارهای تهران و شهرهای مختلف کشور شد و امسال نیز تصمیم سازمان امور مالیاتی کشور در مورد اجرای این قانون، اعتصابات گسترده ای را در تهران، مشهد، تبریز و اصفهان در برداشت.


به گزارش فارس، الیاس نادران پس از ارائه گزارش کمیسیون اقتصادی درباره بررسی عملکرد سازمان امور مالیاتی کشور در مورد اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در صحن علنی مجلس در تذکری آئین نامه‌ای از نحوه قرائت این گزارش انتقاد کرد.


این نماینده با بیان اینکه در ارائه گزارش مذکور به تبصره 3 آئین نامه داخلی مجلس استناد نشده، اظهار داشت: چنانچه این گزارش ناظر بر تبصره 3 آئین نامه باشد، باید در موارد حساس یا سوء مدیریت ارائه و ترتیبی اتخاذ ‌شود که 6 نفر از نمایندگان هم در مورد آن اظهار نظر کنند.


نادران خاطر نشان کرد: آنچه که در گزارش کمیسیون اقتصادی قرائت شد، عمدتا از منظر اجرایی و از منظر مجلس به آن پرداخته نشده بود و لذا این گزارش در چارچوب آئین نامه نیست.


علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز، در پاسخ به تذکر نماینده اقتصاددان تهران گفت: گزارش کمیسیون اقتصادی با استناد به بند 6 آئین نامه داخلی مجلس ارائه شد.


وی خاطرنشان کرد "کمیسیون از 3 طریق می‌تواند گزارش خود را ارائه دهد؛ یکی از این راه‌ها استناد به بند 6 است که گزارش کمیسیون اقتصادی با استناد به همین بند بود."


لاریجانی همچنین متذکر گردید: راه‌های دیگر عبارت است از استفاده از تبصره 3 آئین نامه داخلی مجلس که مورد تذکر شما بود که بر اساس آن آمده است "در زمان ارائه گزارش 6 نفر از نمایندگان می‌توانند در مورد آن اظهار نظر کنند ".


رئیس مجلس در خاتمه یادآور شد: ماده 32 نیز روش دیگری است که می‌گوید "اگر گزارش در کمیسیون تنظیم شود، مسیر قانونی را طی می‌کند و اگر نقصی وجود داشته باشد، می‌تواند از ماده 233 استفاده کند ".


گفتنی است چندی پیش، معاون سازمان امور مالیاتی کشور تعداد اظهارنامه‌های مالیاتی تسلیم شده در سال جاری را 4 میلیون و 254 هزار و 684 فقره با رشد 30 درصدی نسبت به سال گذشته اعلام کرده و گفته بود: جریمه 40 درصدی در انتظار مودیانی است که اظهارنامه مالیاتی ارائه نکرده‌اند.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.