خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ مرداد ۱۲, سه‌شنبه

دولت اطلاعات دقیق حساب ذخیره ارزی را به مجلس نمی‌دهد

جرس: بدنبال مناقشه در اعلام رقم دقیق ذخیره ارزی از سوی دولت دهم، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت به این بهانه که اطلاعات حساب ذخیره ارزی محرمانه است، اطلاعات دقیقی به مجلس نمی دهد.

به گزارش مهر، پیمان فروزش نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت بدون اینکه گزارش های ماهانه یا فصلی از عملکرد حساب ذخیره ارزی ارائه دهد تنها به ارائه میزان تعهدات و طلب ها اکتفا می کند.

این عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس گفت: دولت به این بهانه که اطلاعات حساب ذخیره ارزی محرمانه است، اطلاعات دقیقی به مجلس نمی دهد.


این نماینده مجلس درباره تناسب صندوق توسعه ملی با حساب ذخیره ارزی نیز تصریح کرد : با توجه به اینکه هنوز اساسنامه صندوق توسعه ملی به تصویب نرسیده معلوم نیست که آیا این صندوق جایگزین حساب ذخیره ارزی می شود یا اینکه در موازات حساب، به کار خواهد پرداخت.

وی درباره نظارت بر نقل و انتقالات ذخیره ارزی یاد آور شد : در هیئت امنای حساب ذخیره ارزی نماینده ای از مجلس حضور ندارد و این امر کنترل و نظارت را مشکل کرده است.

فروزش ادامه داد: در پیش نویس اساسنامه صندوق توسعه ملی پیش بینی شده است که نماینده ای از مجلس برای نظارت به صندوق حضور داشته باشد. در این صورت کنترل و نظارت مجلس افزایش می یابد.

پیش از این تابش خبر داد که كميته مشتركي از سوي بانك مركزي، مركز پژوهش‌ها و وزارت اقتصاد، گزارشي از موجودي حساب ذخيره ارزي به كميسيون تلفيق مجلس ارائه داده است.

عضو كميسيون برنامه ‌و بودجه، در گفت‌‌وگو با خبرنگار ايلنا، با تاكيد بر اينكه گزارش مذكور محرمانه است، از اعلام رقم دقيق اين موجودي خودداري كرد.

به گفته وي، سال گذشته رئيس كل بانك مركزي گزارشي از موجودي حساب ذخيره ارزي به كميسيون برنامه‌وبودجه ارائه داده بود كه موجودي اين حساب را مثبت نشان مي‌داد، اما اين گزارش در كميسيون محل مناقشه شد. پس از آن مركز پژوهش‌هاي مجلس با ارزيابي ميزان تعهدات مالي دولت و كسر آن از موجودي حساب ذخيره ارزي، طي گزارشي اعلام كرد كه موجودي اين حساب منفي است. از آنجا كه اين گزارش نيز مورد تاييد برخي مسئولان دولتي نبود، كميته مشتركي از سوي كارشناسان مركز پژوهش‌ها، بانك مركزي و وزارت اقتصاد تشكيل شد تا گزارشي از موجودي حساب ذخيره ارزي تهيه كند.


دبيركل فراكسيون خط امام(ره)، از سياست يك بام و دو هواي دولت در اعلام موجودي حساب ذخيره ارزي سخن گفت و افزود: هرگاه دولت قصد برداشت از حساب ذخيره ارزي را داشته باشد، موجودي اين حساب را مثبت نشان مي‌دهد. اما هرگاه مجلس مصوبه‌اي براي برداشت از حساب ذخيره ارزي داشته باشد، دولت ميزان تعهداتش را از موجودي اين حساب كم مي‌كند و موجودي آن را منفي جلوه مي‌دهد تا بهانه‌اي براي عدم اجراي مصوبات مجلس داشته باشد.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.