خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ مرداد ۲۵, دوشنبه

دولت مانع از رسيدگي به پرونده برخي مقامات در دستگاه قضايي مي‌شود

جرس: عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس رفع اختلاف ميان قوا را گامي به پيش در روابط سه قوه دانست وهمچنين از پرونده برخي مقامات دولتي در دستگاه قضايي خبر داد كه دولت مانع از رسيدگي به آنهاست.


به گزار ش ایلنا، علي مطهري نماينده تهران، در پاسخ به اينكه به نظر شما در جلسات سران قوا چه مطالبي بايد مطرح شود، گفت: در جلساتي از اين دست، مي‌توان موانعي را كه قوه‌اي براي يك قوه ديگر ايجاد مي‌كند مورد بحث و بررسي قرار داد تا درباره آنها تفاهم ايجاد شود.

وي با اشاره به عدم اجراي برخي قوانين مصوب مجلس از سوي دولت، پيشنهاد كرد كه اينگونه موارد در جلسات سران قوا بررسي شود تا دو قوه در مورد آنها به تفاهم برسند. همچنين ممكن است دولت از كثرت سوال از وزرا گله‌مند باشد كه مي‌تواند در اين جلسات مورد بحث واقع شود.


نماينده تهران همچنين از پرونده برخي مقامات دولتي در دستگاه قضايي خبر داد كه دولت مانع از رسيدگي به آنها ست.


وي گفت: در جلسات مشترك سران قوا اين موارد را نيز مي‌توان بررسي كرد كما اينكه تسريع در رسيدگي به شكايات دولت يكي از درخواست هاي قوه مجريه از قوه قضاييه است و مي‌تواند مورد تفاهم قرار گيرد.


مطهري رفع اختلاف ميان قوا را گامي به پيش در روابط سه قوه دانست و افزود: در جلسات سران قوا، پرونده‌هاي مفاسد بزرگ اقتصادي را هم مي‌توان پيگيري كرد.


وي تاكيد كرد كه برگزاري جلساتي از اين دست به هماهنگي ميان قواي سه گانه منجر خواهد شد و باعث مي‌شود كه نيازي به ورود رهبري براي اصلاح روابط قوا نباشد.


مطهري در پاسخ به سوالي كه به انتقادات اخير نمايندگان حامي دولت به وي و احمد توكلي از طريق خبرگزاري دولت اشاره داشت، گفت: آنها ما را متهم كردند كه به رئيس‌جمهور توهين كرده‌ايم. توهين به رئيس‌جمهور، تعريف دارد و به معناي بكار بردن يك لفظ ركيك درباره يك شخص است. آيا اينكه من گفتم ”اين سخن رئيس جمهور كه من قانون تسهيلات ارزي براي مترو را قانون نمي‌دانم و اجرا نمي‌كنم، به معني هموار شدن راه استبداد است” توهين است؟


وي افزود: اگر مي‌گويند اين سخن توهين است پس فرقي بين انتقاد و توهين نيست و اساسا باب انتقاد بسته مي‌شود. من نمي‌دانم اين نمايندگان كه تعداد آنها از تعداد انگشتان دو دست تجاوز نمي‌كند و به طور ثابت در پروژه‌هاي تحقير مجلس شركت مي‌كنند و فراموش كرده‌اند كه در درجه اول، وكيل مردمند و بايد از حقوق ملت دفاع كنند، چه پاسخي براي موكلين خود دارند؟ چرا خود آنها به قانون‌گريزي دولت انتقاد نمي‌كنند و فقط امثال من و توكلي بايد صحبت كنيم.


عضو فراكسيون اصولگرايان در پايان توصيه كرد: به هر حال من اينها را كه همه از دوستانمان هستند به تقوا و بصيرت و رعايت انصاف دعوت مي‌كنم.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.