خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ مرداد ۱۲, سه‌شنبه

محبیان: چهره‌های شاخص اصولگرا در حال تسویه حساب‌های پیشین خود هستند

جـــرس: عضو هیات موسس حزب اصولگرای «نو‌اندیشان انقلاب اسلامی»، با بیان اینکه "علی‌رغم پایان انتخابات، اصولگرایان در حال تسویه حساب‌های پیشین خود هستند و یك سر طیف اصولگرا، طیف دیگر را اصولگرا نمی‌داند"، خاطرنشان ساخت "اصولگرایان باید این واقعیت را بپذیرند که قدرت آن‌ها در صحنه سیاسی به معنای تک‌تازی واقعی آنها در صحنه اجتماعی نیست. "


عضو شورای سردبیری روزنامه رسالت معتقد است "ادامه روند فعلی، اصولگرایان را به معضلی فراروی نظام تبدیل می‌كند."


به گزارش ایلنا، امیر محبیان درخصوص چشم انداز جریان اصولگرایی و خطر انشعاب در‌این طیف، معتقد است "وجود اختلاف در‌هرجریان سیاسی در صورتی که در مراحل پیش از تصمیم‌گیری قطعی باشد، امری مثبت است. اما آنچه می‌تواند نگران کننده باشد آن است که یک جریان سیاسی در کلیات و در اثر تعارفات توافق کنند، اما در‌عمل به هنگام رسیدن به نتایج عملی اختلافات غیر‌قابل حلی میان خود ببینند. "


وی با اشاره به اینکه در‌حال‌حاضر جریان اصولگرایی در شرایط ویژه‌ای قرار‌دارد، در تشریح این شرایط، تصریح كرد: از یک سو جریان اصولگرایی در موضع قدرت است و راس هر‌سه قوه متعلق به این جریان است و درمجلس شورای اسلامی نیز اکثریت غالب با اصولگرایان است. و از سوی دیگر جریان رقیب بر اثر وقایع اخیری که رخ داد، خواه یا نا‌خواه از صحنه سیاسی کنار رفته یا کنار گذاشته شده است و عملاً میدان‌دار صحنه رقابت‌های سیاسی،‌ اصولگرایان هستند.


چهره‌های شاخص اصولگرا در حال تسویه حساب‌های پیشین خود هستند
این نظریه‌پرداز اصولگرا پیرامون شرایط ویژه کنونی جریان اصولگرایی،‌ادامه داد: از سوی دیگر چهره‌های شاخص جریان اصولگرایی در بعضی از نهادهای مهم نظیر‌مجلس، ریاست‌جمهوری و شهرداری رقبای سابقی هستند که ظاهراً علی‌رغم پایان انتخابات در حال تسویه حساب‌های پیشین خود هستند.


یك سر طیف اصولگرا، طیف دیگر را اصولگرا نمی‌داند
محبیان یكی دیگر از شرایط ویژه کنونی را این‌گونه تشریح كرد که جریان اصولگرایی به سطحی گسترده از تعاریف متفاوت از مفهوم اصولگرایی رسیده است که یک سر این طیف آن سر دیگر طیف را اصولگرا نمی‌داند و درمورد خطاب سخنان خود، تصریح کرد: اشاره بنده به متن سخنانی است که رحیم مشایی در آن تاکید کرده بودند، احمدی‌نژاد در انتخابات سال ۸۴ به ناطق نوری پیام فرستاده بود "فردی را که شما می‌خواهید کاندیدا کنید من اصولگرا نمی‌دانم" و این دو دیدگاه اکنون در راس هستند.


فضای حاكمیت بدون رقیب بذرهای اختلاف را به همراه دارد
این نظریه‌پرداز اصولگرا با اشاره به اینکه اساساً فضای حاکمیت بدون رقیب یا حداقل احساس بدون رقیب بودن در بطن خود بذرهای اختلاف را به همراه دارد، ادامه داد:‌هر جریانی که احساس کند رقیبی در کمینش نیست، فضا را مناسب برای بروز اختلافات خود می‌یابد.


رو‌در رو قرار‌گرفتن چهره‌های شاخص اصولگرا را باید جدی گرفت
وی گفت: همه این موارد باعث شده تا جریان اصولگرا به جای آنکه هوشمندانه در‌صدد مدیریت وضعیت کنونی باشد به سمتی برود که چهره‌های شاخص آن فرماندهان صفوف در برابر هم باشند و این هشداری است که باید آن را جدی گرفت و هرچه زمان انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری آینده نزدیک‌تر شویم ظرفیت بروز اختلافات بیشتر خواهد شد.


بازتعریف مجدد اصولگرائی ضروری است
این عضو شورای سردبیری روزنامه رسالت، در تشریح چگونگی برون‌رفت از شرایط موجود و گام‌هایی که جریان اصولگرایان باید در این راستا بردارد، خاطر‌نشان کرد: لزوم تعریف مجدد ازمفهوم اصولگرایی و ساماندهی آرایش جدید صحنه سیاسی با توجه به واقعیت‌های موجود در این راستا مهم و ضروری است.

این نظریه‌پرداز اصولگرا با بیان اینکه، یک مفهوم آن چنان می‌تواند انعطاف یابد که یک سر‌جریانی سر دیگر آن را طرد کند، افزود: زمانی که فردی به نام اصولگرایی دیگری را غیر‌اصولگرا بنامد، نشان‌دهنده آن است که این مفهوم بیشتر به یک نام تبدیل شده است.


با پرهیز از افكار كودكانه می‌توان به بهبود شرایط كمك كرد
محبیان درخصوص شرایط لازم برای بازگشت به مفهوم واقعی اصولگرایی، اظهار داشت: با پذیرفتن اصل دیدگاه‌ها در‌اصولگرایی و پرهیز از افکار کودکانه و خوش بینانه برای پنهان سازی مشکلات و اختلافات می‌توان به بهبود شرایط کمک کرد.

وی ادامه داد: آنهایی که همانند کبک سرشان را زیر برف کرده‌اند به گمان اینکه اختلافات را بپوشانند در مواجه با اختلافات بیرونی قدرت مدیریت را از دست داده و مقهور واقعیت‌ها شده‌اند.


قدرت اصولگرایان در عرصه سیاسی به معنای تك تازی درصحنه اجتماعی نیست
محبیان در تشریح دیگر مواردی که می‌تواند به بهبود شرایط ویژه کنونی اصولگرایی کمک کند، تصریح كرد: اصولگرایان باید این واقعیت را بپذیرند که قدرت آن‌ها در صحنه سیاسی به معنای تک تازی واقعی آنها در صحنه اجتماعی نیست.

این نظریه‌پرداز اصولگرا با اشاره به اینكه سکوت بدنه جریان رقیب به معنای رضایت‌مندی آنان در قبال شرایط موجود نیست، تاکید كرد: بخشی از جامعه دارای مطالباتی است که باید اصولگرایان به عنوان حاکمیت برای پاسخگویی به آن مطالبات نگاهی واقع‌بینانه داشته باشند.

محبیان با اشاره به اینکه جایگزینی "فارسی وان" به جای "بی‌بی‌سی فارسی" در تضاد با ارزشهایی است که اصولگرایان به آن‌ها باوردارند، گفت: راه کنترل یا اداره این شرایط کاملاً با روش‌های سطحی و فیزیکی متفاوت است و لازمه آن درک درست، هوشمندانه و نگاه راه‌حل جویانه اصولگرایان است.

وی در تشریح دیگر وظایف اصولگرایان در شرایط کنونی، خاطر‌نشان کرد: اصولگرایان باید بدانند که حوزه سیاست تنها حوزه فعالیت آنها نیست. جریان سیاسی که اتکا، پشتوانه، پایگاه و قدرتی نداشته باشد ، یا بقای آن تضمین شده نیست یا هویت آن موجب چرخش‌های اجتماعی و دگرگونی است.


اصولگرایان باید نگران ارزش‌های اعتقادی خود باشند
عضوهیات موسسس حزب نو‌اندیشان انقلاب اسلامی اضافه کرد: اصولگرایان باید پیش و بیش از هر زمانی در کنترل و حفظ کانال قدرت در حوزه سیاست نگران ریشه‌ها و ارزش‌های اعتقادی خود و میزان استواری آن در دل اجتماع باشند.

وی با مهم خواندن نوع راهبردها و برنامه‌های ابزاری اصولگرایان برای میل به این اهداف، تصریح کرد: اینکه اصولگرایان گمان کنند که این موارد وظایف حاکمیت است و نقش خود را در حاکمیت فراموش کنند، مسوولانه نیست.

محبیان با بیان اینکه سه شعار و توصیه جدی فراروی اصولگرایی در دوران جدید، واقع‌بینی، برنامه‌ریزی و آینده‌نگری است، اظهار داشت: نباید فقط مسائل روز برای ما نگران کننده باشد، چرا که مشکلاتی که اگر امروز قابل حل است، باقی بماند، در صورت غفلت به معضلات جدی تبدیل می‌شود.


ادامه روند فعلی، اصولگرایان را به معضلی فراروی نظام تبدیل می‌كند
عضوهیات موسسس حزب نو‌اندیشان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اصولگرایان باید با نگاه دقیق مسائل را پیش از‌ تبدیل شدن به بحران شناسایی و از مقابل نظام بردارند،گفت: در‌غیر این صورت روند فعلی باعث خواهد شد که اصولگرایان به جای حل معضل خود به معضلی فراروی نظام تبدیل شوند.
محبیان در پایان با اشاره به اینکه ممکن است این هشدارها در ظاهر تلخ باشد، ادامه داد: گاهی مواقع پذیرش تلخی امروز به آینده كمك می‌کند و دل سپردن به شیرینی‌های ظاهری امروز تلخی‌های آینده را فراروی کشور قرار می‌دهد.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.