خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ مرداد ۲۵, دوشنبه

تدوين طرح سوال از احمدی نژاد از سوي نمايندگان اصولگرا

جرس: علاوه بر تذكر نمايندگان اصولگراي روحاني به احمدی نژاد، جمع ديگري از اين نمايندگان اصولگرا نامه‌اي را خطاب به احمدي‌نژاد تدوين كرده‌اند و برخي ديگر از نمايندگان اين طيف نيز به دنبال سوال از وی هستند.



به گزارش ایلنا، روز گذشته نماينده اصولگراي مجلس در اعتراض به سخنان اخير مسئول دفتر رئيس‌جمهور و حمايت احمدي‌نژاد از وي، سه حركت همزمان را در حاشيه جلسه علني مجلس دنبال كردند.



محمدرضا خباز نماينده كاشمر، با اعلام اين خبر گفت: نخستين حركت نمايندگان اصولگرا از سوي روحانيون اين طيف به ثمر نشست كه تذكر دسته جمعي با امضا 16 نفر از نمايندگان روحاني خطاب به رئيس‌جمهور بود. اين نمايندگان در نظر داشتند تا در تاريخ ثبت شود كه اولين اعتراض به مواضع مكتبي دولت از سوي نمايندگان روحاني اصولگرا بوده است.



به گفته وي، در كنار اين حركت، يكي از نمايندگان حامي دولت درصدد ارائه نامه‌اي عتاب آميز خطاب به احمدی نژاد در نقد عملكرد مشايي بود.



وي با اشاره به اينكه در اين نامه به احمدی نژاد گلايه شده بود كه چرا در قبال سخنان مسئول دفتر خود سكوت كرده و يا حتي از او حمايت مي‌كند، اظهار داشت: از اين نماينده كه تا پيش از اين حامي دوآتشه دولت بود، پرسيدم كه چرا با شتاب مشغول جمع آوري امضا براي چنين نامه‌اي هستيد؟ و ايشان به من گفتند كه هم مي‌خواهيم اداي تكليف كنيم و هم مي‌خواهيم جلوي حركت تند‌تري در مجلس را بگيريم. البته اين نماينده اصولگرا نامه مذكور را فقط به نمايندگان اصولگرا‌ براي امضا ارائه مي‌داد و نمايندگان اصلاح‌طلب را شريك نمي‌كرد.



خباز نامي از اين نماينده مجلس نبرد و در ادامه سخنانش از سومين پروژه اصولگرايان مجلسي در اين زمينه، مبني بر تهيه طرحي براي سوال از رئيس‌جمهور خبر داد و افزود: در اين سوال علاوه بر اظهارات اخير مشايي، قانون شكني‌هاي اخير دولت و بي‌اعتنايي آن به قوانين مصوب مجلس نيز قيد شده است.



وي از ذكر اسامي‌اي كه به دنبال طرح سوال از احمدی نژاد بودند نيز خودداري كرد.


عضو فراكسيون خط امام، فعال شدن اين سه گروه اصولگرا عليه دولت را امري بي‌سابقه خواند و افزود: نمايندگان اصولگرا براي تذكر و سوال از رئيس‌جمهور به گونه‌اي از يكديگر سبقت مي‌گرفتند كه گويا مي‌خواستند به ثواب بيشتري برسند.



وي اين سه حركت در طول يك روز را غير مترقبه و حادثه‌اي پيش‌بيني ناپذير عنوان كرد و در پاسخ به اينكه تعداد امضاهاي نامه و سوال از احمدی نژاد چقدر بوده است اظهارداشت: از تعداد امضاهاخبر ندارم اما استقبال براي اين كار زياد بود و نمايندگان همچنان مشغول جمع آوري امضا بودند.



خباز با اشاره به اينكه سال گذشته نيز در پي سخنان مشايي در اعلام دوستي با ملت اسراييل، برخي نمايندگان در پي طرح سوال از رئيس‌جمهور بودند، يادآور شد: در آن زمان من معتقد بودم كه سوال از رئيس‌جمهور به‌جايي نمي‌رسد. اما نمايندگاني كه در سال اول دوره نمايندگي شان بودند به دليل عدم آشنايي با مديريت دروني و بيروني مجلس، تصور مي‌كردند كه مي‌توانند اين كار را پيش ببرند.



نماينده كاشمر ادامه داد: اما پيش‌بيني من درست از آب درآمد و در آن زمان سوال از رئيس‌جمهور مورد مواخذه قرار گرفت، چون وجاهتي نداشت. اما شرايط در حال حاضر متفاوت است چرا كه اعتقادات و باورهاي مذهبي مردم مورد هجمه قرار گرفته و احساسات ديني آنها جريحه‌دار شده است. از اين رو نمايندگان درصدد نقش آفريني در اين زمينه هستند.



گفتني است بر اساس آيين‌نامه داخلي مجلس، طرح سوال از رئيس‌جمهور نيازمند 74 امضا ست.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.