خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ مرداد ۱۹, سه‌شنبه

به خود اجازه مي‌دهد به مجلس و ساير نهادها بي‌احترامي كند

جرس: عضو كميسيون فرهنگي مجلس گفت: هر كس در هر جايي و هر تريبوني به خود اجازه مي‌دهد كه به مجلس و ساير نهادها بي‌احترامي كند. متاسفانه پرگويي و بدگويي در كشور تبديل به يك خصلت اخلاقي شده است.


سيدرضا اكرمي نماينده تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در پاسخ به سئوالي در مورد انتقادات اخير رئيس قوه قضائيه نسبت به سخنان رئيس‌جمهور در مورد وظايف دستگاه قضايي، اظهار داشت: رئيس‌جمهور بايد در جلسات سران قوا اين‌گونه مطالب را مطرح كند نه اينكه در جمع عمومي آنها را بگويد، زيرا خيلي‌ها در جريان امور نيستند و متحير مي‌مانند كه از كدام طرف حمايت كنند.

وي افزود: رئيس‌جمهور نبايد در هر اجتماع و همايشي سخن بگويد. زيرا مناسب جايگاه او نيست و بعد از رهبري رئيس‌جمهور بالاترين جايگاه را دارد. بنابراين بايد تلاش كند تا كمتر سخن بگويد نه اينكه در همه جا ارتجالا حرفي بزند كه مشكل بوجود آورد.


عضو كميسيون فرهنگي مجلس تصريح كرد: بر فرض كه سخن آقاي احمدي‌نژاد يا لاريجاني بر حق باشد، آيا مشكل مملكت ما اين است كه كار يك قاضي (كه احمدي‌نژاد ادعا مي‌كند) اشكال دارد؟ در حالي كه مشكل واقعي مردم بيكاري، اعتياد و تهديدهاي خارجي است كه اهل فن آن را جدي مي‌دانند.


اكرمي تصريح كرد: رئيس‌جمهور به يك باره در روز خبرنگار در مورد دستگاه قضايي اين‌گونه سخن مي‌گويد و يا در جاي ديگري بحث پرداخت يك ميليون تومان به نوزادان را مطرح مي‌كند و وقتي مجلس مي‌گويد كه براي اين اقدام رديف بودجه‌اي قرار داده نشده است، وي در همدان سخنراني مي‌كند و در مورد اين موضع مجلس تعبير ”نق زدن“ را به كار مي‌برد .


وي هشدار داد: در نتيجه اين‌گونه سخن گفتن هر كس در هر جايي و هر تريبوني به خود اجازه مي‌دهد كه به مجلس و ساير نهادها بي‌احترامي كند. متاسفانه پرگويي و بدگويي در كشور تبديل به يك خصلت اخلاقي شده است. من نگرانم كه اين پرگويي‌ها وقتي به طنز و شوخي مي‌افتد شان رئيس‌جمهور را پايين مي‌آورد.


نماينده مردم تهران در پاسخ به سئوال ديگري در مورد تغيير ساعات كاري در ماه مبارك رمضان توسط دولت گفت: آقايان الحمدالله هر روز را كه بخواهند تعطيل مي‌كنند يا ساعت كاري را كم و زياد مي‌كنند و بحث‌هايي مانند ”دوركاري“ و غيره را مطرح مي‌كنند و مصوبات مجلس را نيز اجرا نمي‌كنند مانند قانون هدفمند كردن يارانه‌ها يا پروژه قطار شهري.


اكرمي با بيان اينكه در كشور قانون‌گريزي وجود دارد، ادامه داد: حتي معاون پارلماني دولت توجه نمي‌كند كه معاون پارلماني است و نه سخنگوي دولت و به دفاع از دولت برمي‌خيزد؛ لذا انتظاري نيست كه ساعات كاري را هم با هماهنگي مجلس تغيير دهند.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.