خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ مرداد ۱۸, دوشنبه

رحیمی: هر کس به بهانه جنگ می خواهد مدرک بخرد

جـــرس: معاون اول رئیس دولت، با بیان اینکه "الان وضعیتی پیش آمده كه هر كس به هر قیمت از طریق پول و هزاران راه دیگر و به بهانه جنگ و مسائل دیگر می‌خواهد مدرك بگیرد در حالی كه از سواد خبری نیست"، اظهارعقیده کرد "دانشگاه‌های کشور را تبدیل به كارخانه مدرك كردند و بسیاری از دانشگاه‌ها برای مدرك فروختن ساخته شده‌اند. " این مقام ارشد دولت، همچنین اظهار داشت "باید از تحریم و تهدید بوجود آمده، فرصتی بسازیم كه قدرت‌های بزرگ را به زمین بزنیم و جمهوری اسلامی را برای ایجاد یك نظم جدید اقتصادی بر دنیا حاكم كنیم. "


به گزارش فارس، محمدرضا رحیمی، دوشنبه ١۸ امردادماه، در سومین روز از اجلاس رؤسای آموزش پرورش مناطق سراسر كشور كه در سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد، تغییر و تحول را اساس كار در مدارس خواند و گفت "در نظام اسلامی مدرسه از مسجد منشعب شده اما هرگز از او [آن] جدا نشده، بلكه این دو در كنار هم هستند و چون در كنار قرار دارند كامل بوده و موجب تحول هستند. "


الگوی ژاپن
رحیمی با بیان اینكه "با حضور معلم، نیروی انسانی تحصیل كرده و سالم وارد جامعه می‌شود"، به نظام آموزشی كشور ژاپن اشاره كرد و گفت: در مغز دانش آموزان ژاپنی به خاطر تحول اساسی در مدرسه توسعه رخ می‌دهد و این دانش‌آموزان جامعه را می‌سازند و به این خاطر است كه اقتصاد و صنعت این كشور در جهان زبان زد شده است اما در مقابل ژاپن نیز یك كشور وجود دارد كه با وجود نفت خیز بودن و ثروت زیاد و جمعیت كم، هیچ توسعه‌ای نیافته و اگر شیر نفت آن كشور را ببینیم متوقف می‌شود و اگر از هواپیما پیدا شوند سوار شتر می‌شوند.


به بهانه بروز جنگ، همه می خواهند مدرک بخرند
معاون اول رئیس دولت، همچنین اعتراف کرد "الان وضعیتی پیش آمده كه هر كس به هر قیمت از طریق پول و هزاران راه دیگر و به بهانه جنگ و مسائل دیگر می‌خواهد مدرك بگیرد در حالی كه از سواد خبری نیست. "


این اعتراف رحیمی در حالیست که بحث مدرک دکترای جعلی این مقام ارشد دولت، که نمونه دیگر آن را وزیر کشور اسبق دولت احمدی نژاد (علی کردان) ارائه کرده بود - علیرغم پیگیری نمایندگان مجلس – هنوز مسکوت مانده است.


معاون اول احمدی نژاد، سپس با بیان اینكه بعضی از اینكه بعضی از مدعیان اقتصاد حتی نمی‌توانند اقتصاد مقدماتی را در دوره راهنمایی آموزش بدهند، گفت: دانشگاه‌ها را تبدیل به كار خانه مدرك كردند و بسیاری از دانشگاه‌ها برای مدرك فروختن ساخته شده‌اند.


قدرت‌های بزرگ را به زمین بزنیم
رحیمی سپس گفت "تقاضای دولت از وزیر آموزش و پرورش و همكارانش این است كه دولت را یاری كنند تا از این تحریم و تهدید فرصتی بسازیم كه قدرت‌های بزرگ را به زمین بزنیم و جمهوری اسلامی را برای ایجاد یك نظم جدید اقتصادی بر دنیا حاكم كنیم.


رحیمی این كار را مقدمه سازی ظهور امام زمان دانست و ادامه داد: یكی از فرصت‌هایی كه به دست ما آمده و می‌توانیم خودمان را برای مدد از حضرت مهدی آماده كنیم شكست تحریم است.


انگلیسی ها یك مشت خرفت هستند كه مافیا بر آنها حاكم است
معاون اول رئیس دولت، در اشاره به سابقه تحریم‌ها و قطعنامه‌های صادر شده علیه جمهوری اسلامی در تاریخ پرداخت و مدعی شد "تا قبل از دولت احمدی نژاد، حتی پیچ و مهره‌های مورد استفاده صنعت نفت را از انگلیس می‌خریدند. اما در دولت احمدی نژاد كاری صورت گرفت كه قرار است تا سال آینده صد در صد قطعات بخش نفت در داخل تولید شود. "


رحیمی در توصیف انگلیس، که مدرک جعلی مورد ادعایش را نیز از دانشگاهی در انگلیس ارائه کرده، آن کشور را چنین توصیف کرد "این كشور هیچ ندارد و نه آدم‌هایش آدم و نه مسئولانش مسئول هستند و حتی منابع زیر زمینی ندارد و یك مشت خرفت هستند كه مافیا بر آنها حاكم است. پانصد سال دنیا را غارت كردند و جوانی كه الان آمده است (آمریکا)، احمق‌تر از قبلی است و گویا خداوند آنها را نوكر آمریكا و صهیونیست‌ها آفریده است."


ریال را جایگزین دلار یورو می کنیم
معاون اول رئیس دولت سپس تاكید كرد: "برای مقابل با تحریم‌ها دلار و یورو را از سبد ارزی كشور خارج می‌كنیم و جای آن ریال و پول هر كشوری كه با ما همكاری كند را قرار می‌دهیم."

وی با اشاره به صدور قطعنامه‌های مختلف علیه ایران از سال ٢۰۰۶ تاكنون، اظهار عقیده کرد: این قطعنامه‌ها به زعم آنها فلج كننده بود، اما ما با اقدامات حساب شده‌ای آنها را دور زدیم و مزه تحریم‌ها را فهمیدیم و بر بخش‌های مختلف از جمله ساخت هواپیما، تانك و ماشین و همچنین اختراعات و اكتشافات پیشرفت كردیم و استعدادهایمان درخشان شدند.

معاون اول رئیس دولت ادامه داد: ایرانی شایستگی دارد كه زمینه را برای حكومت منجی زیبا بی نظیر فراهم كرده و عدالت و محبت را در دنیا مستقر كند.


سازمان ملل؛ بی خاصیت و وابسته
معاون اول رئیس دولت، سپس سازمان ملل را "بی خاصیت و وابسته" توصیف كرد و گفت: ٢۷ كشور اروپایی تحریم جدیدی علیه ایران انجام دادند و استرالیایی‌ها كه یك مشت گله دار هستند نیز به آنها پیوسته‌اند.


حتی اگر بخواهیم بمب اتمی بسازیم چه كسی را می‌خواهیم با آن بزنیم؟
رحیمی با اشاره به متهم كردن ایران به تلاش برای ساخت بمب هسته‌ای از سوی آمریكا و متحدانشان گفت "صهیونیست‌ها بر اقتصاد جهان مسلط شدند و دویست كلاهك هسته‌ای دارند اما زمانی كه ایران می‌خواهد از انرژی هسته‌ای برق تولید كند آنها ایران را به ساخت بمب اتمی متهم می‌كنند در حالی كه بمب در مكتب ما حرام است و حتی اگر بخواهیم بمب اتمی بسازیم چه كسی را می‌خواهیم با آن بزنیم؛ اگر به اسرائیل حمله كنیم كه تشعشعات آن به مسلمانان آسیب می‌زند.


به ریش آنها بخندیم
رحیمی با بیان اینكه در مقابله با تحریم باید یك شیوه جدید اقتصادی طراحی كنیم و به ریش آنها بخندیم، بی بی سی را به "ایجاد جنگ روانی در ایران درباره تحریم‌ها" متهم کرد و گفت "بی بی سی فیلم پخش كرد كه در آن یك زن به یك تعمیر كار تماس می‌گیرد وقتی تعمیر كار می‌آید، می‌گوید تحریم هستیم و قطعات در كشور وجود ندارد. اما شما ببینید اینها چقدر بی شرف هستند كه فیلم درست می‌كنند و جنگ روانی راه می‌اندازند. "


معاون اول رئیس دولت یادآور شد: از شش ماه پیش می‌دانستیم كه آنها چه می‌خواهند بگویند و به همین دلیل جلسه گذاشتیم و راه ‌ها را همواره كردیم كه یك ایرانی در اثر تحریم ضرر نكند.


اروپا فقط به ما خوراک چهارپایان می فروشد
وی با اشاره به ٢١میلیارد دلار مبادلات اقتصادی ایران با اروپا ادعا کرد "از این مبلغ سه میلیارد آن را ایران می‌فروشد و ١۷ میلیارد را اروپایی‌ها به ایران می‌فروشند كه آن هم سویا ذرت و گندم درجه سه برای خوراك چهارپایان است كه این را قطع خواهیم كرد و وسایل و قطعات حساس را جوانان ایرانی خواهند ساخت كه البته این موضوع زمان نیاز دارد.


رحیمی با اشاره به جلسه روز گذشته ای که با رهبر جمهوری اسلامی برگزار شده یادآور شد: در خدمت رهبری گزارشی دادیم كه آقا گفتند كم كم به سوی قطع نیاز‌ها از آنها بروید.


وی با بیان اینكه آنها در سی سال گذشته یك لحظه با ما خوش رفتاری نكند، گفت: البته‌ عده‌ای در این راه جا زدند اما خداوند یك آدم از جنس خود شما را مامور كرده كه در مقابل همه آنها مثل كوه ایستاده و همه آنها را دست انداخته است و در آینده نزدیك در سازمان ملل ضربه آخر را به آنان خواهد شد.


اقتصاد اروپا را با بیکاری مواجه خواهیم کرد
معاون اول رئیس دولت درباره راهكارهای مقابل با تحریم‌ها گفت: ساخت همه قطعات را به دانشگاه‌های مهندسی و فنی و بخش خصوصی واگذار كردیم كه در این صورت با قطع مبادله با اروپا ١۵۰ تا ٢۰۰ هزار نفر در اروپا بیكار می‌شوند و به همین میزان در ایران اشتغال ایجاد می‌شود كه این ضربه اول به آنها است.


گفتنی است طی ماههای اخیر و سالی که گذشت، بسیاری از واحدهای تولیدی و قطعه سازی و صنعتی – بنا به گزارش کارشناسان کشور- بدلیل مشکلات اقتصادی، عدم پرداخت حقوق کارگران، ورود بی رویه و حجیم کالاها و محصولات چینی، و همچنین سوء مدیریت در واگذاری ها به بخش های به ظاهر خصوصی، به تعطیلی و رکورد کشیده شده اند.


رحیمی همچنین ادعا کرد "بزودی از ساخت قطعاتی كه به غرب وابسته بودیم، برای همیشه رها می‌شویم و آن موقع نوبت ما می‌شود كه غربی‌ها را تهدید كنیم و معلمان ما آنها را ادب كنند و درس انسانیت و اخلاق به آنها بدهند. "


اگر چهارراه ایران را ببندیم...
معاون اول رئیس دولت دهم، به جایگاه جغرافیایی ایران اشاره كرد و گفت: ایران روی یك چهار راه ارتباطی بین قاره‌ها قرار دارد و اگر راه را ببندیم آنها باید برای یك مبادله و تبادل كالا، یك مسیر ١١روزه را ١١ ماه طی كنند.


رحیمی بدون اشاره به پروژه نیمه تمام و انتخاباتی قطار شیراز- اصفهان که بعد از یکسال مانور انتخاباتی احمدی نژاد، کماکان نیمه کاره مانده، ادعا کرد "قطار چین تركمنستان، ایران، تركیه و اروپا را راه می‌اندازیم كه در این صورت بار ١١روز جابه جا می‌شود، تصریح كرد: هرمزگان را به آستارا از طرف دیگر به عراق و سوریه و آذربایجان وصل خواهیم كرد.


اهداف غرب از تحریم
معاون اول رئیس دولت، "ایجاد بیكاری" در ایران را یكی از اهداف غرب از تحریم علیه ایران ذكر كرد و گفت: شش ماه قبل در شورای عالی اشتغال تصمیم گرفتیم كه قدرت خرید معلمان را بالا ببریم و در همین راستا كارت اعتباری یك و نیم میلیون تومانی قرض الحسنه برای خرید كالاهای ایرانی به معلمان دادیم كه خداوند امروز این را برای ما یك مائده آسمانی قرار داده است و با خرید كالای ایرانی توسط معلمان تغییر و تحول و گردش مالی در كشور اتفاق می‌افتد و تمام انبار كارخانه‌های كه تولید استاندارد دارند، خالی می‌شود و البته باید غیرت‌ها را تحریك و تبلیغ كنیم كه مردم كالای خارجی نخرند.


رحیمی "انزوای سیاسی، اختلال در واردات و صادرات، خارج كردن كالاهای ایرانی از دور رقابت و نارضایتی مردم" را از جمله اهداف تحریم‌های صورت گرفته علیه ایران برشمرد و تاكید كرد: باید مردم را توجیه كرد و در این راه آموزش و پرورش مدیریت ساختن افكار عمومی و هدایت آنها به سمت واقعیت را بر عهده دارد.


رحیمی "جلوگیری از جذب سرمایه گذاری خارجی" را نیز، یكی دیگر از اهداف تحریم‌ها ذكر كرد و با بیان اینكه امسال در جذب سرمایه گذاری در دنیا رتبه ششم را كسب كردیم، افزود: دلار و یورو را از سبد ارزی خارج خواهیم كرد و جای آن ریال و پول هر كشوری كه با ما همكاری كند را قرار می‌دهیم چرا كه این ارز‌ها را نجس می‌دانیم و نفت را هم به دلار و یورو نخواهیم فروخت چرا كه اگر دلار و یورو شكسته شود آنها شكست می‌خورند.

وی "اخلال در فعالیت بانك‌ها" را هدف دیگر تحریم‌ها دانست و گفت: برای مقابله با این كار به اندازه كافی هم بانك خریدیم و هم بانك تأسیس كردیم.


معاون اول رئیس دولت به بیمه P&D كه مخصوص كشتی‌های باری و آلودگی‌ها است اشاره كرد و گفت:‌ برای این بیمه میلیون‌ها پول به جیب آنها می‌ریختیم كه آنها تحریم كردند اما ما درحالی كه ١۴ شركت بیمه P&D وجود دارد، ایران چهاردهمین آنرا تاسیس كرد و اعلام كردیم تا كشتی‌های خارجی بیایند و آنها را بیمه كنیم.


صادر کننده بنزین خواهیم بود
رحیمی با اشاره به تحریم بنزین علیه ایران خاطرنشان كرد:‌ باید روزانه ١۵ میلیون لیتر بنزین وارد كنیم اما جوری طراحی كردیم كه در یكی دو سال آینده همین مقدار را صادر كنیم.


وی تحریم‌ها در بخش كشتیرانی را مورد اشاره قرار داد و اضافه كرد: بخشنامه‌ای ابلاغ كردیم كه تمام بخش‌های خصوصی، حقوقی و حقیقی بارهای خود را فقط به كشتی‌های ایرانی بدهند.


شما خیابان‌های تهران را ببینید كه چه وضعی دارد؟
معاون اول رئیس دولت، تحریم كالاهای دشمن را یكی از راه‌های مقابله با تحریم غرب علیه ایران ذكر كرد و خاطرنشان كرد: شما خیابان‌های تهران را ببینید كه چه وضعی دارد؟ به آقایان می‌گوئیم شما كه مدعی هستید چرا در خیابان‌های تهران اجناس‌های آلمانی، انگلیسی و كره‌ای را تبلیغ می‌كنید. كه از دفتر رهبری كمك گرفتم و به این آقایان توصیه كردیم كه این تبلیغات را از سطح شهر جمع‌آوری كنند.


كره‌ای‌ها باید به خاطر تحریم ایران سیلی بخورند تا آدم شوند
وی با بیان اینكه كره‌ای‌ها هم باید سیلی بخورند تا آدم بشوند،‌ تاكید كرد: تعرفه‌ها را دویست درصد بالا می‌بریم و آنقدر زیاد می‌كنیم تا كسی نتواند كالاهای خارجی را بخرد چرا كه نباید اجناس دشمن خود را خریداری كنیم.


رحیمی با تاكید بر پرهیز از تبلیغات مسموم، این نوع تبلیغات را نیاز به خارجی‌ها دانست و اظهار داشت: روزنامه همشهری روزی نیست كه هیچ چیزی را تبلیغ نكند. مثلا می‌گویند سه برابر برنج مورد نیاز كشور برنج وارد كرده‌ایم كه این موضوع والله دروغ است و حتی یك سوم آنرا هم وارد نكرده‌ایم.


رحیمی ادامه داد: اگر راست می‌گفتند، ایرادی نداشت هرچند الان راست گفتن هم ایراد دارد و دشمن نباید متوجه آن بشود. مثلا اعلام می‌كنند كه ماه رمضان آمد و گرانی‌ها شروع شد اما شما كه دوست و برادر هستید و سابقه رزمندگی دارید و مدیر مسئولی فلان روزنامه‌ را در اختیار دارید با این كارها می‌خواهید چكار كنید؟ چند سال بیشتر از دولت احمدی‌نژاد نمانده است بنابراین مروّت خرج دهید و دروغ ننویسید.


با مفاسد باید با جدیت مبارزه كرد
این مقام ارشد دولت، که پرونده فساد اقتصادی، جعل و زد و بندش، در قوه قضاییه و همچنین مجلس شورای اسلامی، به صورت جدی و مستند مطرح شده، اما بدلیل دستور رهبری و محافل فراقانونی، رسیدگی به آنها مسکوت مانده، در بخش دیگری از سخنان خود درباره "مبارزه با مفاسد اقتصادی" تاكید كرد: با مفاسد باید با جدیت مبارزه كرد گرچه بسیار سخت است و تا وارد می‌شویم یك ضربه می‌خوریم و اگر غفلت كنیم باز هم ضربه می‌خوریم هرچند غفلت هم نكنیم باز هم ضربه خواهیم خورد چرا كه تیم آنها بسیار قوی است.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.