خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ مرداد ۱۹, سه‌شنبه

زندانیان سیاسی اعتصابی، ضمن تشکر از حمایت های صورت گرفته، اعتصاب غذای خود را شکستند

جـــرس: در دومین هفته از اعتصاب غذای گروهی از زندانیان سیاسی زندان اوین و در واکنش به پیامهای مختلف شخصیت ها، سازمانها و فعالان سیاسی و مذهبی کشور، پانزده تن از آنان با انتشار پیامی، ضمن تشکر از پشتیبانی های ایرانیان داخل و خارج کشور، به اعتصاب غذای خود پایان دادند.



علی ملیحی فعال دانشجویی و عضو ادوار تحکیم وحدت، بهمن احمدی امویی روزنامه نگار، حسین نورانی نژاد روزنامه نگار و عضو جبهه مشارکت، عبدالله مومنی فعال دانشجویی و سخنگوی ادوار تجکیم، علی پرویز فعال دانشجویی، حمیدرضا محمدی فعال سیاسی، جعفراقدامی فعال مدنی، بابک بردبار عکاس خبری، ضیا نبوی دانشجوی محروم از تحصیل، ابراهیم (نادر) بابایی فعال مدنی و از جانبازان جنگ ایران و عراق، کوهیار گودرزی فعال حقوق بشر و وب نگار، مجید دری فعال دانشجویی، مجید توکلی فعال دانشجویی، کیوان صمیمی روزنامه نگار، غلامحسین عرشی، محمد حسین سهرابی راد و همچنین پیمان کریمی آزاد، از جمله زندانیان سیاسی بند ٣۵۰ زندان اوین هستند، که سیزده روز پیش به دلیل اعتراض به شرایط نامساعد زندان، به بند انفرادی منتقل شدند، که بلافاصله همگی دست به اعتصاب غذا زدند. بابک بردبار طی روزهای اخیر از زندان آزاد شده، اما ١۶ زندانی دیگر، کماکان در اعتصاب به سر می بردند و تقاضاهای مختلف برای توقف اعتصاب غذای خود را، ضمن اعلام احترام، رد کرده و بر ادامه این حرکت اعتراضی، تا تحقق خواسته هایشان تاکید کرده بودند.


در این میان کیوان صمیمی تا لحظه انتشار گزارش مذکور، اعتصاب غذای خود را نشکسته و گفته بود تا لحظه انتقال پانزده زندانی سیاسی از انفرادی به بند عمومی، به اعتصاب غذایش ادامه خواهد داد، اما اعتصاب غذای خشک خود را شکسته است.


به گزارش سامانه خبری کلمه، زندانیان سیاسی اعتصابی، طی پیامی کوتاه ازداخل زندان اوین خطاب به مردم ایران، که "توسط یاران گمنام جنبش سبز در زندان، در اختیار کلمه قرار گرفته است"، خاطرنشان کرده اند:


"مردم آزاده ایران
ما همچنان برخواسته های بر حق خود که حقوق انسانی و اولیه یک زندانی است پافشاری می کنیم و با شما عهد می بندیم به مبارزه خود برای تحقق کامل حقوق قانونی همه زندانیان که بخشی از حقوق ملت است ،ادامه بدهیم.
ما اینک به احترام همراه بزرگ جنبش سبز میرحسین موسوی و دیگر شخصیت های جنبش مهدی کروبی، آیت الله بیات زنجانی، زهرا رهنورد، عبدالله نوری، عزت الله سحابی، احمد صدر حاج سیدجوادی، حبیب الله پیمان، ابراهیم یزدی و … تک تک یاران جنبش سبز به اعتصاب غذای خود پایان می دهیم .


ما امیدواریم دادستان تهران و دیگر مسوولان به وعده های خود مبنی بر تحقق خواسته های پنج گانه ما عمل کنند. آزادی بابک بردبار را ما به عنوان نشانه ای از عزم دادستان تهران در تحقق سایر خواسته های قانونی و برحق خود پذیرفتیم و امیدواریم همچنان که نمایندگان دادستان به ما گفته اند ضمن برخورد قانونی با ماموران خاطی که به زندانیان سیاسی توهین کرده اند ،حقوق مندرج در آیین نامه سازمان زندانها را هرچه زودتر اجرایی کنند.


ما از پشتیبانی رهبران جنبش سبز، احزاب و گروههای سیاسی ،رسانه ها،کنشگران سیاسی و اجتماعی، دانشجویان، روزنامه نگاران و همه کسانی که در داخل و خارج از کشور در این مدت صدای ما و خانواده مبارزمان را به گوش ایران و جهان رسانده اند ،قدردانی می کنیم ."

هجدهم مردادماه ۱۳۸۹/ زندان اوین –بند ۲۴۰ / زندانیان سیاسی اعتصاب کننده اوین


این گزارش همچنین پیرامون پیام میرحسین موسوی خطاب به زندانیان سیاسی اعتصاب کننده، نقل کرده بود:
"عزیزان ملت و پیشتازان جنبش سبز! اکنون که پیام شما و خانواده های مبارزتان در سطح جهان و داخل کشور منتشر شده است، مردم نگران سلامتی شما به عنوان سرمایه های سبز کشورند. ما ازهمه شما درخواست می کنیم اعتصاب غذای خود را پایان دهید از مسوولان زندانها نیز می خواهیم که حقوق همه زندانیان را بر اساس همان قوانین و آئین نامه های ناقصی که وجود دارد، محترم شمارند و بیش از این آبرو و حیثیت کشوررا در پیش ملت های جهان در معرض حراج نگذارند."


مهدی کروبی نیز در پیامی خطاب به اعتصاب کننده ها از آنها خواسته بود که اعتصاب غذای خود را بشکنند و تصریح نموده بود:
"من بسیار نگران تبعات این اعتصاب غذا و سلامت زندانیان هستم و از فرزندان‌ام می‌خواهم که اعتصاب خود را بشکنند و مسئولین هم باید به خواسته‌های آنان توجه و رسیدگی کنند.”"


حبیب الله پیمان، عزت الله سحابی، احمد صدرحاج سید جوادی و ابراهیم یزدی نیز با صدور بیانیه ای ضمن پشتیبانی از خواسته های برحق اعتصاب کنندگان از آنان خواسته بودند تا به اعتصاب غذای خود پایان دهند.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.