خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ مرداد ۲۵, دوشنبه

تیم محافظان میر حسین موسوی پس از برکناری یزدانفر

جرس: از روزی که خبر بازداشت یا برکناری احمد یزدانفر مسئول تیم حفاظت از میر حسین موسوی، روی وب سایت های سبز قرار گرفت و به سرعت، دهها رسانه داخلی و خارجی به بازنشر آن پرداختند، سه ماه گذشته است. یزدانفر اکنون کجاست و چه می کند؟ تیم حفاظت میرحسین موسوی در این سه ماه چه سرنوشتی یافته و اوضاعش چگونه می گذرد؟

تیم بی سرپرست

خبر دقیقی در باره یزدانفر وجود ندارد ،جز اینکه گفته می شود هر روز از صبح تا شب باید در پادگان سپاه المهدی حاضر باشد .آنجا تحت نظر شدید قرار دارد و از هرگونه تماس او با میرحسین موسوی جلوگیری می شود.

تیم حفاظت میر حسین موسوی از همان روز که خبر برکناری یزدانفر منتشر شد، همچنان بدون مسئول رها شده و نبودن سرپرست، موجب نابسامانی و آشفتگی تیم حفاظت موسوی شده است؛ موضوعی که موجب نگرانی دوستداران و طرفداران اوست.

چرا بعد از سه ماه از برکناری احمد یزدانفر مسئول تیم حفاظت موسوی هنوز جایگزینی برای وی تعییین نشده و همچنان این تیم از بی برنامگی رنج می برد؟

به گفته منابع جرس، ستاد حفاظت انصار المهدی از زیرمجموعه های سپاه پاسداران که تیمهای حفاظت شخصیتها را تعیین و تجهیز می کند ،در چند ماه گذشته سعی کرده که برخی از محافظان میر حسین موسوی را با افراد ناشناس جایگزین کند . افرادی که در این سه ماه به تیم محافظان موسوی پیوسته اند سابقه کاری مشخصی ندارند و کسی نمی داند آنها کیستند و از کجا پیدایشان شده است. ناظران سیاسی می پرسند آیا این افرادمحافظانی مطمئن برای موسوی هستند که خطرات زیادی در کمین اوست؟

محافظان جدید

به گفته منابع نزدیک به میر حسین موسوی پس از برکناری ناگهانی احمد یزدانفر از گروه محافظان موسوی تعدادی از افراد تیم، تحت فشارهای شدید، حفاظت از او را بر عهده دارند.

اما محافظان جدید که هر بار برای تکمیل تیم حفاظت معرفی می شوند افرادی بدون تجربه و با سابقه کاری نا مشخص هستند ،تا آنجا که اطرافیان موسوی هر لحظه بیم آن را دارند که برای این کاندیدای معترض به نتایج انتخابات اتفاقی ناگوار رخ دهد . هنوز هم بسیاری از نزدیکان میرحسین موسوی تنها راه حل امنیت بخشی به این گروه را بازگشت احمد یزدانفر به این گروه می دانند.

برخی ناظران سیاسی معتقدند هدف از حذف ناگهانی یزدانفر از تیم حفاظت موسوی اخلال در برنامه ها و زیر ذره بین قرار دادن همه فعاليتها و نفوذ افراد جدید به این تیم برای در نظر گرفتن رفت و آمدهای بیشتر وی بوده است. یزدانفر که یار دیرینه موسوی نامیده می شود چندی پیش به دلایلی نامعلوم، توسط سپاه پاسداران از گروه محافظان موسوی کنار گذاشته شد؛ وی هم اکنون در حالت تعلیق در یک پادگان نظامی سرگردان است. پیش از این، برخی تحلیل های رسانه ای حذف یزدانفر را مقدمه برخوردهای تندتر با موسوی دانسته اند.

پرسش های بی پاسخ

یکی از نزدیکان موسوی در گفتگو با جرس می گوید: "وضعیت نامطمئن تیم حفاظت از میر حسین موسوی هر روز بیش از پیش دوستداران وی را نگران می کند . آنها می پرسند چرا با وجود خبر رسانی دائم درباره وضع ناامن تیم حفاظت وی مسئولان عکس العملی نشان نمی دهند؟ آنها چرا یار دیرین موسوی را که معتمد او هم محسوب می شود به کار باز نمی گردانند؟ آیا زندانی کردن مشاوران وی کافی نبود که حالا نزدیکان مورد اعتمادش را این گونه از وی دور می کنند و وضعیت تیم محافظان را نامطمئن می گذارند ؟رها کردن تیم حفاظت از وی بدون مسوول در این روزهای حساس چه معنایی می تواند داشته باشد ؟..."

این سوال ها تا به حال از سوی مسئولان پاسخی داده نشده است؛ تنها پس از برکناری یزدانفر گفته شد که دوران خدمت وی تمام شده است. اما کسی که ماموریتش تمام شده در خیابان، انتقالش به او اطلاع داده نمی شود و آن گونه که خود میر حسین در این باره گفته است: "وقتی ماموریت کسی تمام می شود به او ابلاغ می کنند نه اینکه او را در وسط خیابان درحالی که به نمازمی رود بگیرند و با خود به پادگان ببرند. آقای یزدانفر از سال ۶۰ درتیم حفاظت بوده اند ایشان از برادرهای بسیار خوب سپاه بودند و به وظایف خودشان عمل می کردند. برادر دو شهید هم هستند و بسیار مومن و معتقد و فداکار در وظایف خود عمل می کردند".

به گفته موسوی "در طول این سی سال موقعیت هایی پیش آمد که یزدانفر می توانست به موقعیت های بالای مالی و پستی دست پیدا کنند اما نرفتند و قبول نکردند. ایشان بر سر چیزی که به آن اعتقاد داشت می ایستاد". موسوی بارها تاکید کرده است: "این ها با برکناری آقای یزدانفر خودشان را در معرض آسیب پذیری بزرگی قرار داده اند و من نمی دانم این پروژه به کجا ختم خواهد شد".

احمد، اهل سیاسی کاری نیست

به عقیده یکی از نزدیکان یزدانفر: "خانواده موسوی، سید احمد را همچون برادر می دانند و موسوی و رهنورد او راچون فرزند شان تلقي مي كنند. گناهش همین است و بس. نه اهل سیاسی کاری است و نه به دنبال هیاهو؛ و اصلا کاری به کار کسی و چیزی ندارد."

صالح نقره کار ،خواهر زاده زهرا رهنورد هم در روزهای قبل از انتخابات درباره او نوشته بود: "چند وقت پیش خیلی خودمانی از یزدانفر پرسیدم این وفاداری به مهندس از کجا نشأت می گیرد؟ با صلابت و اراده ای پولادین که از چهره اش نمایان بود پاسخ داد مهندس از معدود کسانی است که حرفش با عملش یکی است و به خاطر صداقتی که در مهندس دیدم ۳۰ سال درکنار او مانده ام".

منابع این گزارش می گویند هنوز هم نزدیکان و دوستداران موسوی توقع دارند که وضعیت تیم محافظان موسوی با بازگشت احمد یزدانفر به حالت قبلی بازگردد و یا گروه محافظان وی از نظر ایمنی تجهیز شوند؛ چرا که هر گونه آسیب به رهبران جنبش سبز هزینه های مادی و معنوی سنگینی برای حکومت در پی خواهد داشت

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.