خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ مرداد ۱۰, یکشنبه

سخنگوی وزارت خارجه: تخلف سه امریکایی بازداشت‌ شده محرز است

جرس: سخنگوی وزارت امور خارجه در‌خصوص اظهارات اخیر مقامات آمریکایی در باره 3 آمریکایی بازداشتی در کشورمان گفت: سه شهروند آمریکایی در تاریخ 9 مرداد 1388 به علت ورود غیر‌قانونی به خاک ایران بازداشت شده‌اند، لذا تخلف آنها محرز بوده و باید مانند هر فرد دیگری در برابر قانون پاسخگو باشند.

به گزارش ايلنا ، رامین مهمانپرست افزود : سایر اتهامات احتمالی مانند اقدام یا نیت ضد امنیتی آنها علیه جمهوری اسلامی ایران از طرف نهادهای ذیربط در دست بررسی است.


وی تاکید کرد: موضوع یاد شده صرفاً امری قضایی است و در این چارچوب پیگیری می‌شود، لذا هرگونه تلاش برای تأثیرگذاری بر پرونده قضایی نامبردگان از طریق فشارهای سیاسی یا سناریوهای رسانه‌ای اخیر در برخی شهرهای اروپایی هیچگونه تأثیری بر رویکرد مستقل قوه‌قضائیه در این زمینه نخواهد داشت.


مهمانپرست در ادامه افزود: در دوره بازداشت نامبردگان ، تسهیلات گسترده‌ای براساس معیارهای اسلامی و ملاحظات انسانی در اختیار نامبردگان قرار داده شده است. دسترسی کنسولی سفیر سوئیس بعنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به نامبردگان، تماس تلفنی با خانواده‌هایشان و سفر مادران آنها به تهران در بهترین شرایط رفاهی برای دیدار با آنها ازجمله این تسهیلات بوده است.


سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص ارتباط بین ایرانیان بازداشتی در آمریکا و 3 آمریکایی بازداشتی در کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه هیچ نوع ارتباطی میان این دو موضوع وجود ندارد ، خواهان اعمال شرایط انسانی و رعایت معیارهای بین المللی برای ایرانیان بازداشتی در آمریکا بوده و تاکید دارد شمار قابل توجهی از این افراد با انگیزه‌های سیاسی بازداشت شده‌اند و باید در اسرع وقت آزاد شوند.

موضوع سه جاسوس آمريکايي ارتباطي با شهرام اميري ندارد


سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد که موضوع سه جاسوس آمريکايي ارتباطي با موضوع شهرام اميري ندارد.

کاظم جلالي شامگاه شنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: مسوولان آمريکايي و رسانه هاي غربي تلاش مي کنندکه دو موضوع شهرام اميري و سه جاسوس آمريکايي را که در مرزهاي غربي ايران دستگيرشده اند با يکديگر مرتبط کنند، اين در حالي است که اين دو موضوع به هم مرتبط نيست.

وي يادآور شد: موضوع شهرام اميري در حقيقت ربايش يک شهروند ايراني در خارج ازمرزهاي جمهوري اسلامي ايران بوده است.

سخنگوي کميسيون امنيت ملي تاکيد کرد: پرونده سه جاسوس آمريکايي در دستگاه قضايي مراحل خود را طي مي کند و ارتباطي باموضوع شهرام اميري ندارد.

جلالي خاطرنشان کرد: موضوع شهرام اميري در واقع يکافتضاح سياسي و شکست اطلاعاتي براي کاخ سفيد است که دستگاه اطلاعاتي ايران موفق بهافشاي آن شده است.

سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: آمريکا به دنبال شکست اطلاعاتي، شهرام اميري را به ايران پس داد و اين موضوع از پرونده سه جاسوس آمريکايي جداست.

جلالي با بيان اينکه اين سه نفر به شکل غيرقانوني وارد مرزهاي ايران شده اند و متهم به جاسوسي هستند، گفت: طبيعي است که طبق قوانين جمهوري اسلامي ايران در خصوص آنها تصميم گرفته خواهد شد.

روز گذشته، در آستانه یکمین سال بازداشت سه کوهنورد آمریکایی که از یک سال پیش در زندان اوین بازداشت می باشند، وزير امور خارجه آمريکا و رئیس جمهور آن کشور، از مقامات جمهوری اسلامی خواستند، که سه تبعه آمريکايی فوق الذکر را آزاد کنند.

همزمان دهها تن همراه با خانواده های سه کوهنورد آمریکایی، در مقابل دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل، در نیویورک دست به تجمع زدند.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.