خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ تیر ۱۳, یکشنبه

احضار بیش از 60 دانشجوی دختر دانشگاه آزاد قم به دلیل عدم رعایت حجاب

جرس: بیش از شصت تن از دانشجویان دختر دانشگاه آزاد قم از فروردین ماه سال جاری تاکنون به کمیته انضباطی این دانشگاه احضار شدند.

به گزارش هرانا، پس از انتقال دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد قم به ساختمان جدید این واحد واقع در پردیسان، عموما و از زمان اجرای طرح حجاب و عفاف خصوصا فشارهای جنسیتی فزاینده‌ای بر دانشجویان این دانشکده وارد شده تا جایی که به بیش از هزار دانشجوی دختر از سوی حراست این دانشگاه تذکر گرفته اند.


ماموران حراست دانشگاه با جداسازی در ورودی دانشجویان دختر و پسر در این دانشگاه هنگام ورود دانشجویان دختر با سد راه اکثر آنان، با توهین و تحقیر آن‌ها را مجبور به پاک کردن هرگونه آرایش صورت می‌کنند و بر اساس آنچه "عدم رعایت شئونات اسلامی" نامیده می‌شد به آن ها تذکر داده و در صورت تکرار از آن‌ها تعهد اخذ می‌کنند.

این روند تاجایی است که در برخی موارد از ورود افرادی که "بدحجاب" خوانده می‌شوند، به دانشگاه ممانعت به عمل می آید و در برخی موارد آنان را به کمیته انظباطی احضار می‌کنند.

بنا بر این گزارش، گفته می شود بسیاری از این شصت دانشجوی احضار شده از فعالان دانشگاه بودند که به اتهام "ترویج بدحجابی" در بین دانشجویان، موظف‌اند "هدف خود از نوع پوشش انتخابی" را شرح دهند و کمیته انظباطی نیز در غیاب آنان، احکامی نظیر درج در پرونده و بعضا تعلیق برای‌شان صادر می‌کند.

تمام این‌‌ها در حالی‌ است که حجاب چادر در این دانشگاه برای دانشجویان دختر اجباری است، اما با این حال با مواردی نظیر رنگ مانتو و مقنعه زیر چادر، نوع کفش، لاک ناخن و حتی آرایش ساده صورت نیز برخورد می شود.

دانشجویان دانشگاه آزاد قم، پیش تر و در روز جهانی زن(هشتم مارس) در اعتراض به رفتارهای نامناسب حراست این دانشگاه و تبعیض های جنسیتی تجمعی اعتراضی برپا کرده بودند.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.