خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ مرداد ۹, شنبه

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: دولت به طور مستقیم حق واردات کالا را ندارد

جرس: مطورزاده گفت: دولت به طور مستقیم حق واردات کالا را ندارد، بلکه باید از طریق بخش خصوصی و با تشویق تجار اقدام به تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها کند.

به گزارش ايسنا، نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دولت زمان و مقدار دقیق واریز نقدی یارانه‌ها را هنوز اعلام نکرده است، گفت: این اقدام باید هر چه سریع‌تر آغاز شود، زیرا هر چه به پایان سال نزدیک تر شویم، فشار بیشتری به مردم وارد می‌شود.

مصطفی مطورزاده، با بیان این مطلب اظهار داشت: دولت ملزم است در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها با یک شیب ملایم در حد مصوبه مجلس شورای اسلامی اقدام کند.

وی با بیان این‌که دولت در زمینه افزایش قیمت حامل‌های انرژی برنامه دقیقی را اعلام نکرده است، خاطرنشان کرد: البته دولت فراتر از مصوبه مجلس که افزایش سالانه 20 درصد است، نیز نمی‌تواند عمل کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در زمینه نگرانی مردم از افزایش قیمت کالاهای اساسی به ویژه در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: قرار شد وزارت بازرگانی در تمام کشور تنظیم بازار را انجام دهد. همچنین در مناطقی که محصولات و تولیدات داخلی برای تامین نیاز و تقاضای مصرف کنندگان کافی نباشد، نیازها با انجام واردات تامین خواهد شد که در رابطه با گوشت هم این اقدامات صورت گرفته است.

مطورزاده خاطرنشان کرد: البته دولت به طور مستقیم حق واردات کالا را ندارد، بلکه باید از طریق بخش خصوصی و با تشویق تجار اقدام به تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها کند.

وی همچنین با بیان این‌که یارانه پرداختی به هر فرد در سراسر ایران یکسان است، تصریح کرد: در بخش مصرف انرژی دولت در بعضی از استان‌های گرمسیر یارانه بیشتری به تولید کنندگان انرژی و نیروگاه‌ها پرداخت می‌کند. یعنی قیمت حامل‌های انرژی در این مناطق کمتر از دیگر مناطق کشور است و این مورد در قانون پیش‌بینی شده است.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.