خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ تیر ۱۴, دوشنبه

محجوب: تحریم شرايط سختی بر مردم تحميل می کند

جرس: محجوب با برشمردن اثرات تحریم های بر اقتصاد و زندگی مردم تصریح کرد که اجرای قطعنامه شرايط سختی نسبت به گذشته بر ما تحميل خواهد كرد و اميدوارم همانطور باشد كه دوستان می‌گويند" فشاری بر ما تحميل نخواهد شد" اما واقعيات غير از اين است.



عليرضا محجوب نماينده تهران درگفت‌و گو با خبرنگار آفتاب درخصوص تحريم‌ها و آثار آن برجامعه و مردم اظهار داشت: تحريم يا بايكوت يک پديده دوسويه است كه قدرت‌ها يا كشورها گاهی ديگر كشورها يا ملت‌ها را طرف بايكوت قرار می‌دهند.


وی ادامه داد: تحريم عملی ستمگرانه و ظالمانه است و اولين‌بار اسپانيایی‌ها در استعمار آمريكای لاتين به شيوه‌های ناجوانمردانه از بايكوت استفاده كردند و سپس دولت‌های ديگر از آن براي رسيدن به اهداف خود بهره گرفتند.

عضو كميسيون اجتماعي مجلس تصريح كرد: جالب است كه امروز دولتی از اين حربه استفاده می‌كند كه مدعی بود آزادی تجارت برای همه تضمين شده است و تجارت را بايد عاری از دخالت‌های سياسی كنيم و امروز بدترين شكل اين مسأله را پيشه خود كرده است.

محجوب گفت: آمريكا وجود قدرت‌های استعمار‌گر انگليس و اسپانيا در اين قاره را بيش از ما به ياد دارند اما آيا آنها تاثيری بر استقلال آنها گذاشت؟ آيا باعث پيروزی انگليس در دنيا شد؟

وی ادامه داد: بنابراين آمريكا بهتراست كه از سرنوشت استعمارگران قبلی درس بگيرد اينكه كشورها از ابزارهايی كه در اختيار دارند عليه يكديگر استفاده كنند طبيعی است اما اينكه كشوری ديگر كشورها را تهديد كند كه عليه ملت ديگری اقداماتی را ترتيب دهند اقدام جديدی است و تحريم اسپانيا و انگليس هم بدتر است آنان چنين نكردند.

نماينده تهران خاطرنشان كرد: در استعمارگری دموكرات‌های آمريكا از جمهوری‌خواهان جنگ‌جو حيله‌گر‌تر و مكارترند؛ زيرا می‌دانند كه اين بی‌رحمانه‌ترين رابطه است كه گفته می‌شود همه با من، در غير اين‌صورت عليه من. مبنای دين و مسيح و دموكراتيک هم اين‌نظر و ديدگاه را تائيد نمی‌كند. اين رويكرد خودخواهانه و ستم‌گرانه است كه قطعا استمرار ندارد.

عضو كميسيون اجتماعی مجلس گفت: رئيس جمهور آمريكا گفته است كه تمام توان ديپلماتيک خود را برای اجرای قطعنامه عليه ايران به‌كار خواهد گرفت و در اين صورت آثار تورم قطعنامه برای ما شكننده خواهد بود و بايد تلاش كنيم با موفقيت از اين جريان عبور كنيم.

وی گفت: شركت‌ها و موسسات ما بيشترين ضرر را در اين عرصه خواهند داشت و كارگران اشتغال خود را از دست مي‌دهند كه برای همه اينها بايد سياست‌های جبرانی داشته باشيم.

محجوب ادامه داد: ما استقلال می‌خواهيم و اين استقلال هزينه دارد كه بايد بهای آن را پرداخت كنيم. من موافق اين نيستم كه در وادرات و صادرات اخلالی ايجاد نمی‌شود ما در اين حوزه مشكل داريم و پس از اجرای قطعنامه مشكلات‌مان بيشترمی‌شود و بايد بهايش را بپذيريم.

وی گفت: دوره حصر شرايط و مقررات خود را می‌طلبد مسئولان اجرايی بايد بدانند كه در اين دوره بايد از هزينه‌های غير ضرور خودداری كنند. صرفه‌جويی اصل دوره حصر است؛ بايد به دلار دلار درآمدها توجه شود اين صرفه‌جويی بايد از مجلس و دولت شروع شود.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.