خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ تیر ۱۴, دوشنبه

سازدار: کار توهین کنندگان، فرقی با به توپ بستن مجلس نداشت

جرس: عضو فراکسیون اقلیت مجلس با اشاره به تجمع دو هفته قبل مقابل مجلس و توهین به نمایندگان گفت: توهینی که عده ای به مجلس کردند در واقع به اندازه همان به توپ بستن مجلس بود. وی از قوه قضائیه خواست که با توهین‌کنندگان به طور جدی برخورد کند.


به گزارش "خانه ملت" سیروس سازدار نماینده مرند و جلفا در مجلس با بیان اینکه افرادی با تجمع مقابل مجلس به مجلس و نمایندگان توهین کردند، گفت: قوه قضائیه نباید به راحتی از کنار آن بگذرد و باید برخورد قاطعی با توهین کنندگان و متخلفان داشته باشد.

وی با طرح این سوال که آیا دادستانی و قوه قضائیه در این زمینه به وظیفه خود عمل کردند، گفت: باید مشخص شود که آن عده از افرادی که با حضور در مقابل مجلس کیفی به دست گرفته و آن را به عنوان کیف انگلیسی نمایندگان تلقی کرده و گستاخی های زیادی به مجلس کردند، از طرف چه کسانی ماموریت داشتند.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای از نمایندگان در بین تجمع کنندگان حضور یافته و به تشویق توهین کنندگان می پرداختند.

سازدار با تاکید بر اینکه توهین به مجلس به نفع هیچ کس نخواهد بود، گفت: وقتی عده ای به راحتی به مجلس و ریاست مجلس توهین می کنند در جامعه چه دیدگاهی به وجود می‌آید؟ آیا بی ارزش کردن مجلس به نفع یک گروه یا جناح سیاسی است.

وی با اشاره به گفته‌های آیت‌الله خمینی درباره این که مجلس در راس امور و مجلس عصاره نظام است خاطرنشان کرد: آیا یک مصوبه مجلس در رابطه با وقف اموال دانشگاه آزاد آنقدر مهم بود که شان مجلس را پایین آورده و به ساحت آن توهین کنند؟ آیا راهکارهای قانونی در این راستا در نظام وجود نداشت؟

نماینده مرند و جلفا افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران دارای قانون اساسی بوده و محور این قانون ولایت فقیه است و مجلس شورای اسلامی زیرنظر ولایت فقیه عمل می کنند آیا عده ای کیف انگلیسی به دست بگیرند و نمایندگان مجلس را دست نشانده انگلیس بدانند، این توهین به مجلس نیست آیا این توهین به نظام نیست؟

سازدار گفت: باتوجه به شرایط فعلی جامعه باید بیش از پیش به اتحاد و همدلی فکر کرد و کسانی که به فکر ایجاد تفرقه در نظام هستند شناسایی و با قانون برخورد شود.

وی با بیان اینکه توهین عده ای به مجلس قابل مقایسه با به توپ بستن مجلس در زمان محمدعلی شاه قاجار است، گفت: در زمان قاجاریه انتظاری از محمدعلی شاه نبود که مجلس را به توپ بست چرا که وی دست نشانده روس و انگلیس بود و لیاخوف روسی مجلس را به توپ بست اما توهینی که عده ای به مجلس کردند در واقع به اندازه همان به توپ بستن مجلس بود.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.