خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ تیر ۱۴, دوشنبه

نامه رهبری به هاشمی و احمدی نژاد: از هر اقدامی در رابطه با دانشگاه آزاد خودداری شود

جرس: پس از مناقشات بسیار درباره تصویب طرح وقف دانشگاه آزاد، دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: رهبری در احکام جداگانه‌ای خطاب به رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کردند فعلاً از تصرف مبنی بر وقف دانشگاه آزاد اسلامی و هرگونه اقدام مبتنی بر اساسنامه جدید مصوب دانشگاه آزاد خودداری شود.

به گزارش مهر، دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد با ارسال اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به اطلاع مردم بزرگوار و به ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد و خانواده‌های آنان می رسانیم که پس از اتفاقات اخیر حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در دو حکم جداگانه خطاب به آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد و دکتر محمود احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره دانشگاه آزاد مواردی را مطرح کردند."

در ادامه این اطلاعیه آمده است: رهبری در این احکام "از آنجا که مجادلات پیرامون دانشگاه آزاد اسلامی گفتگوهای ملال انگیز و غیر لازمی را بر مناسبات برخی از مسئولان تحمیل کرده و اختلافات ملال انگیزی در مورد مسائل دانشگاه آزاد اسلامی پیش آمده" دستور فرمودند فعلاً از تصرف مبنی بر وقف دانشگاه آزاد اسلامی و هرگونه اقدام مبتنی بر اساسنامه جدید مصوب دانشگاه آزاد خودداری شود و اجرای اساسنامه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی متوقف شود.

این دبیرخانه در این اطلاعیه ضمن اشاره به برخی از اخبار در این خصوص همچنین به رسانه ها توصیه کرده است که از اقدام منافی با دستورات رهبری پرهیز شود.

گفتنی است، در آخرین روز خرداد ماه، در پی تصویب طرح اجازه وقف اموال دانشگاه آزاد اسلامی، گروه‌های حامی دولت در مقابل مجلس با تجمع و اعتراض، نمایندگان موافق این طرح را تهدید کردند. در نهایت و پس از این فشارها، مجلس رای خود پس از دو روز با تصویب طرح "معتبر بودن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص دانشگاه آزاد اسلامی" در حقیقت رای خود را پس گرفت. هر چند طرح اولیه نیز پس از چندی از سوی شورای نگهبان رد شد.


پس از آن هیات موسس دانشگاه آزاد با برگزاری جلسه‌ای به ریاست هاشمی رفسنجانی و با شرکت میرحسین موسوی در محل مجمع تشخیص مصلحت نظام، همچنان بر طرح وقف اموال دانشگاه آزاد پای فشرد.


0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.