خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ مرداد ۹, شنبه

لاريجانی: از طرق قانونی با دولت برخورد می‌كنيم

جرس: رئیس مجلس هشتم گفت: طبق قانون اساسی مصوبات دولت باید به مجلس ارائه شود تا آنها را با قانون مطابقت دهد. اما مدتی است که این مصوبات به هیأت تطبیق ارسال نشده است. عدم ارسال مصوبات دستگاه‌های اجرایی به مجلس، تخلف از قانون است. این موضوع روال قانونی دارد تا مصوبات دولت مورد بررسی قرار بگیرد. من اعتقاد دارم که تعللی صورت نگرفته است. آقای کدخدائی اخیرا مذاکراتی داشته‌اند که این مصوبات به هیات تطبیق ارسال شود، ولی اگر مصوبات ارسال نشود از طرق قانونی با دولت برخورد می‌کنیم.



به گزارش ایلنا، علی لاریجانی درباره علت عدم استفاده مجلس از تمام ابزارهای نظارتی خود در برابر عدم اجرای کامل قوانین مصوب مجلس از سوی دولت اظهار کرد: مصوبات مجلس زیاد است. ما حدود 150 مصوبه در طول مجلس هشتم داریم. آنچه اجرا نشده تنها مربوط به چند مصوبه است و بقیه مصوبات اجرا شده است. مجلس در ابتدای مواجهه با عدم اجرای مصوباتش از طرق مختلف اقدام می‌کند و اگر این روند ادامه داشت، از ابزارهای نظارتی خودمان استفاده می‌کنیم.

وی با بیان این که تاکنون در جلسات مشترک روسای قوا، با آقای احمدی‌نژاد در این‌باره صحبتی نشده است گفت: در این‌مورد شکایتی به قوه قضائیه نشده است. فکر می‌کنم بسیاری از مسائل این‌چنینی بین قوا، باید از طریق تعامل و از مسیر قانونی پیگیری شود.

رئیس قوه مقننه در پاسخ به این سوال که "برخی نمایندگان به استناد تداوم تعلل دولت در اجرای برخی قوانین مصوب مجلس و اجرای ناقص برخی از دیگر مصوبات، معتقدند که زمان طرح سوال از رئیس‌جمهور فرا رسیده است. نظر شما چیست؟" عنوان کرد: من در مجلس ندیده‌ام که این مسأله مطرح و یا راجع به آن رایزنی‌هایی صورت گرفته باشد. برخی تنها راجع به آن اظهارنظر کرده‌اند. اما زمان آن فرا نرسیده است.

وی درباره اینکه چرا گزارش تفریغ بودجه 87 که از دی‌ماه پارسال به مجلس رسیده است، به‌رغم تذکرات نماینده‌ها قرائت نمی‌شود، اظهار داشت: کمیسیون برنامه ‌و بودجه، مشغول بررسی بودجه‌ سال جاری و بررسی برنامه‌ پنج ساله بود و فرصت بررسی گزارش تفریغ بودجه‌ 87 را به دست نیاورده بود. آنچه در قانون آمده است، از سوی مجلس اجرا می‌شود. پس هر زمان که کمیسیون بودجه این گزارش را به صحن علنی بفرستد، قرائت می‌شود و هیچ ملاحظه‌ای در این رابطه وجود ندارد.


لاریجانی درباره این که وزرای دولت پس از نهم، چگونه کار می کنند، گفت: مجلس به‌هر حال به این اعضای کابینه رای داده است. در مورد برخی وزرا نمایندگان مجلس نارضایتی‌های ابراز کرده‌اند؛ بحث‌و پرسش‌ها و حتی مسأله استیضاح در مورد برخی از وزرا مطرح شد. اما همیشه موضع من این است که باید با تدبیر و بردباری برخورد شود.


وی در این باره که "در میان اصول‌گرایان حامی و منتقد دولت، اردو‌کشی‌های جدیدی مشاهده می‌شود. به عنوان رئیس فراکسیون اصول‌گرایان آیا این موضوع را قبول دارید یا خیر، گفت: اصول‌گرایان بر روی مبانی اشتراک نظر دارند. در این میان برخی از اختلاف‌نظرها بین اصول‌گرایان طبیعی است. برخی از آنان در گذشته حضور پررنگی نداشتند و به همین دلیل از آنجا که با یکدیگر از نزدیک کار نکرده‌اند، ممکن است در برخی از مسائل استراتژیک اختلاف‌نظر داشته باشند. این وجه طبیعی اختلاف‌نظرها بین اصول‌گرایان است. البته این اختلاف‌نظرها تنها به اصول‌گرایان اختصاص ندارد و در اردوگاه‌های دیگر نیز همین‌طور است. در طول یک سال گذشته شاهد التهاب‌های سیاسی زیادی بودیم. جریان‌های اصول‌گرایی نیز به طور طبیعی واکنش‌های بسیاری نشان دادند که این نیز اختلاف‌های بین اصول‌گرایان به‌وجود آورد.

لاریجانی حاضر به پاسخگویی درباره امکان حضور اصلاح طلبان در انتخابات آتی نشد.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.