خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ تیر ۱۴, دوشنبه

افراطیون تعدادشان به اندازه مسافران یک مینی بوس است

جـــرس: در راستای انتقادات چهره های اصولگرای کشور از عملکرد و مواضع افراطیون آن جناح، دو تن از چهره های اصولگرا، این اقدامات را "مرموز" و "برخلاف مشی دلسوزان نظام" دانسته و آنها را "از پاپ کاتولیک تر" ذکر کردند.


به گزارش ایلنا، حسین كنعانی مقدم، عضو جبهه اصول‌گرایان منتقد، با اشاره به جلسه اخیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: جبهه اصول‌گرایان منتقد به ‌عنوان بخشی از جریان اصولگرایی كه منتقد برخی از رفتارها در این جناح است و امروز مشكل این است كه بر خی با افرط‌گری‌های خود حاضر به‌پذیرش نظرات، اقدامات و دیدگاه‌های افرادی كه در سابقه آنها تعلق به انقلاب، امام، اسلام و رهبری مشهود و از نیروهای واقعی انقلاب محسوب می‌شوند؛ نیستند و برخی از افراطی‌ها در جریان اصولگرایی بر خلاف مشی دلسوزان نظام حركت می‌كنند.


دبیرکل حزب سبز ایران اضافه كرد: امروز متاسفانه شاهد حركت انحرافی در جامع وعاظ هستیم كه به چهره و نقش روحانیت و جامعه وعاظ در پرچمداری این انقلاب لطمه وارد می‌كند.


اشاره این فعال اصولگرا، به انشعاب اخیر حامیان دولت از جامعه وعاظ و تشکیل «وعاظ ولایی» می باشد.


وی تاكید كرد: افراطیون باید شناسایی و معرفی شوند تا مشخص شود از چه جریان‌هایی تبعیت می‌كند.


عضو جبهه اصول‌گرایان منتقد، ضمن انتقاد از تجمع اعتراضی اخیر در برابر مجلس (پیرامون دانشگاه آزاد) گفت: برخی از افراد و جناح با حضوردر مقابل مجلس حتی از اصول اصولگرایی نیز عبور كردند.


همزمان علی عسگری، رابط پارلمانی مركز مطالعات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز معتقد است "افراطی اصولگرا همچون كاتولیك‌تر از پاپ هستند. "

عسگری در گفت‌و‌گو با ایلنا، در خصوص انتقاد برخی از چهره‌های اصولگرا نسبت به عملكرد طیفی افراطی در این جریان گفت: افراط ‌گرایی یك جریان مرموز در كشور است، كه از اوایل انقلاب تحت عناوین مختلف ادامه داشته و فقط شكل، قالب، كار و تاكتیك‌های آن به ظاهر تغییر كرده است.


این فعال اصولگرا با اشاره به گروه‌های افراطی اوایل انقلاب و نیز گروهی كه وی آنان را "افراط ‌گرایان جریان اصلاح‌طلب" ‌می نامد؛ ادامه داد: در كنار اینها عوامل افراطی دیگری از اصولگرایی وجود دارند كه دقیقا راه همان عوامل افراطی اصلاح‌طلب را ادامه می‌دهند و برای منافع سیاسی خود به تخریب برخی از چهره‌های ارزشمند پرداخته و دست نویسندگان عالی‌جانب سرخ‌پوش را از پشت بسته‌اند.


نماینده سابق مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار عقیده کرد "خصیصه بارز هر دو جریان افراطی اصلاح‌طلب و اصولگرا، شعارگرایی مردم‌مدارانه، انحصار‌طلبی، دوگانگی در رفتار و عملشان است. "


وی قانون‌شكنی و عدم التزام به قانون، غرور، تكبر را از دیگر ویژگی‌های آن دو طیف دانست و گفت: به نظر می‌رسد نوعی لجاجت نیز در رفتار هر دو جریان به حدی مشهود است.


عسگری وی ادامه داد: افراط‌ گرایان اصول‌گرا در مسیر خود از تخریب چهره‌های ارزشمندی همچون هاشمی‌رفسنجانی، تخریب مراجع عظام تقلید و بیت امام كه در چهاردهم خرداد در حضور ملت شیفته امام، میهمانان و خبرنگاران خارجی، رهبر انقلاب كه حرمت نماز جمعه ایشان را پاس نداشتند، ابایی ندارند.


عسگری خاطرنشان كرد: به نظر می‌رسد افراط یك رویه مرموز در انقلاب بوده كه اگر به پیشینه و گذشته سه دهه انقلاب رجوع كنیم، نمونه‌های رفتارهای زشت و ناپسند عوامل و جریانات فتنه را به اشكال مختلف مشاهده خواهیم كرد.


وی افراط‌گرایی در شرایط فعلی را "قدری پیچیده‌تر از گذشته" دانست و گفت: جریان افراطی فعلی با سوء استفاده از فرهنگ عوامی و توده‌گرایی و استفاده از پوشش شعارهای مربوط به نظام، بیشتر از عوامل افراطی گذشته عمل می‌كند.


رابط پارلمانی مركز مطالعات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت "عوامل افراطی اصلاح‌طلب مسائلی همچون آزادی، گرایشات غربی و اومانیستی را در ذهن داشتند كه حركت آنها را به ولنگاری می‌برد، اما اصولگرایان افراطی كه همچون كاتولیك‌تر از پاپ هستند گاهی برای مراجع تقلید هم خط و نشان می‌كشند. "


وی ادامه داد: به عنوان نمونه در دلجویی‌های مراجع از اهانت به بیت‌ امام در 14 خرداد موضع‌گیری‌های افراطی را داشتند و می‌خواستند بگویند كه مراجع تقلید دارای بصیرت نبودند و خود اینها بصیرتی از نوع امداد غیبی امام‌زمانی دارند كه به آن دلیل برای مراجع نیز تعیین و تكلیف می‌كنند.


رابط پارلمانی مركز مطالعات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این جریان افراطی چند نفری بیشتر نیستند به نحوی كه شناخته شده‌اند و حتی می‌توان آنها را با یك مینی‌بوس جابجا كرد و این جریان افراطی، از ولایت‌خواهی و ذوب در ولایت بودن دانشجویان و بسیجیان در موارد متعدد سوءاستفاده می‌كنند.



طی سالهای اخیر، عملکرد و مواضع برخی از حامیان دولت، اصولگرایانی "منتقد" همچون علی مطهری، عماد افروغ، الیاس نادران و ... را، به واکنش های تندی واداشته است.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.