خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ تیر ۱۲, شنبه

سبز های گمنام/ وضعیت بلاتکلیف یک جانباز در زندان اوین

چکیده : بهزاد عرب گل، جانباز جنگ تحمیلی و از فعالان ستاد میرحسین موسوی در شرق تهران بود. بهزاد عرب گل در حالی که هنوز ترکش های جنگ را در بدنش حمل می کند، در بند 350 زندان اوین بدون هیچ مراقبت ویژه ای به سر می برد. او تاکنون از هیچیک از حقوق و مزایای جانبازی استفاده نکرده است.


عرب گل که از هفده سالگی در جبهه های جنگ بوده و مجروح شده، تنها به این بهانه اینکه او شبیه کسی بوده که در تظاهرات روز عاشورا حضور داشته، شبانه به منزلش یورش بردند اما عرب گل آن روز برای انجام کاری در شهرستان به سر می برد.

به گزارش کلمه ،در راستای حمله های چندین و چند باره به منزل او و تحت فشار قرار دادن خانواده او، این کارگر ساده خود را در اسفند ماه خود را به اداره اطلاعات معرفی کند.

او مدت دوماه در سلول انفرادی تحت فشار های شدید بازجو ها بود، بازجو ها اصرار داشته اند او اتهام حمله به گارد و ضرب و شتم را بپذیرد. اما علی رغم تمامی فشار ها او تاکنون هیچ یک از این اتهامات را نپذیرفته است.

بهزاد عرب گل را بعد از دو ماه فشار سنگین به بند ۷ زندان اوین منتقل کردند. او همچنان بلاتکلیف است تاکنون او را به دادگاه نبرده اند و از مرخصی هم استفاده نکرده است.

او اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین همراه دیگر زندانیان سیاسی تحت فشار است. در سلولهایی که چند برابر ظرفیت واقعی شان در خود زندانی جای داده اند . در هر کدام از این سلولها که فقط چهل مترند اکنون بیش از ۳۵ زندانی محبوس شده اند. این سلول های کوچک برای این تعداد زندانی به اندازه کافی تختخواب ندارد و بیشتر زندانیان مجبورند بر کف زمین به سختی شبها را بگذرانند. وضعیت رفاهی این بند بسیار نامناسب است و به جز دو حمام و دستشویی زندانیان سرویس بهداشتی دیگری ندارند. هوای این بند نیز بسیار گرم است و کولر کوچک آن برای خنک کردن فضای بند مناسب نیست. گاهی هوای این بند چنان سنگین می شود که زندانیان به سختی در آن تنفس می کنند.

خاطرنشان می شود که این زندانی گمنام داری یک فرزند است و تا قبل از بازداشت برای تامین زندگی به کار ساختمانی مشغول بود.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.