خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ تیر ۱۳, یکشنبه

پناهیان: آبروی جمهوری اسلامی بسیار مهم‌تر از خون به ناحق ريخته شده يك نفر است

جرس: پناهیان گفت: در آينده افرادي با نمادها و شعارهاي ارزشي به جنگ ارزش‌ها مي‌آيند اما با پرده پوشي بسيار منافقانه پيچيده‌اي كه نمي‌شود به اين سادگي نامش را منافق گذاشت و ممكن است افرادي به اسم اينكه اينجا خوني به ناحق ريخته شده است، اشتباه كنند و با جمهوري اسلامي كنار نيايند اما خون به ناحق ريخته شده يك نفر با آبروي جمهوري اسلامي قابل مقايسه نيست كه برخي اين آبرو و عزت را در دنيا لكه‌دار كردند.


به گزارش فارس، مسئول اتاق فكر نهاد رهبري در دانشگاه‌ها با پيش بيني اين مساله كه "فتنه‌هاي آينده" بر مبناي اشتباهاتي كه در تشخيص اولويت‌ها صورت مي‌گيرد، مدعی شد: در آينده فتنه‌هايي صورت مي‌گيرد كه افرادي با ادبيات ديني و انقلابي به ميدان مي‌آيند و از منابع ديني سند مي‌آورند و به موضوعات مهم مي‌پردازند و تنها چيزي كه عامل نزاع است اين است كه اهم‌في‌الاهم نمي‌شود و فقط افرادي در صراط مستقيم باقي مي‌مانند كه در اين مسئله داراي تشخيص سالمي باشند.



خبرگزاری‌ها باید اخبار گزینشی تولید کنند

مشاور رئيس نهاد نمايندگي ولي فقيه، با ارائه تعریفی شخصی و غیرآکادمیک از "خبر" افزود: اگر خبر به معناي انعكاس واقعيت‌ها با گزاره‌هاي توصيفي باشد، بايد گفت هيچ‌يك از واقعيت‌هاي جهان از سنت‌هاي الهي حاكم بر هستي خارج نيستند؛ كسي كه از سنت‌هاي الهي خبر نداشته باشد، انعكاس تحقق سنت‌هاي الهي را در هر يك از اخبار خود مي‌بيند اما فردي كه از سنت‌هاي حاكم بر حيات بشر آگاهي نداشته باشد، واقعيت‌ها را به گونه‌ ديگري خواهد ديد و حتي به گونه‌ غيرواقعي آنها را حكايت مي‌كند.

وی در ادامه، بسياري از تحليل‌هاي اشتباه را ناشي از اخبار نادرست دانست و مدعی شد: ما در انتخاب خبرهاي درست و در كنار هم قرار دادن آنها ضعف جدي داريم و خبرگزاري‌ها بايد اين ضعف را برطرف كنند؛ خبرگزاري كه مي‌خواهد خبري را منتشر كند، بايد از سنن الهي آگاه باشد و با نگاه درست به واقعيات، آنها را درست توصيف و تحليل كند.

پناهيان اذعان کرد: بسياري از مشكلات فرهنگي جامعه به دليل منتقل نشدن بخشي از اخبار مورد نياز مردم است؛ البته منظور اخبار ممنوعه و محرمانه نيست بلكه اخباري است كه بايد به مردم ارائه داد تا آنها راه خود را پيدا كنند بنابراين براي گزينش اخبار مورد نياز جامعه بايد اتاق فكر تشكيل داد. مردم بايد شخصيت‌هاي سياسي مطرح را بشناسند تا اگر در شرايط مانند فتنه اخير قرار گرفتند، تشخيص موضع‌گيري‌هاي اشخاص دشوار نباشد.

وجود این تعداد "چادری" در تهران معجزه است


مسئول اتاق فكر نهاد رهبري در دانشگاه‌ها، با اشاره به نمونه مثبت‌نگري در خصوص مسئله حجاب افزود: با وجود همه كم‌كاري‌هايي كه در عرصه حجاب و فرهنگ صورت گرفته است و فعاليت بي حد و حصر دشمنان فرهنگي ما براي از بين بردن حجاب، تعداد زيادي از بانوان ما محجبه هستند. با مقايسه فعاليت‌هاي تشويق‌كننده حجاب و اقداماتي كه عليه حجاب صورت ‌گرفته است بايد اعتراف كرد كه اين تعداد چادري در تهران معجزه است.

پناهيان اضافه كرد: اينجا ست كه اهميت انتخاب درست اخبار مشخص مي‌شود. مردم تشنه خبر هستند و دوست دارند خبر بشنوند. نخبگان جامعه بايد گروه ثابتي از مخاطبان خبرگزاري‌ها باشند كه بايد براي آن‌ها خبرهاي ويژه توليد شود. مطمئناً اگر خبر درست توليد شود مي‌تواند در جهان انقلاب ايجاد كند و جامعه ما را متحول كند.


ما "امت اسلامی" هستیم؛ "شهروند" تهاجم فرهنگی است


مشاور رئيس نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه‌ها، گفت: بنده در يك جلسه به برخي از مديران و كارشناسان گفتم كه ما زماني از انقلابي‌گري فاصله گرفتيم كه به ساختارهاي نظام ليبرال‌ دموكراسي غربي نزديك شديم و براي آن فرهنگ‌سازي كرديم؛ براي رشد و توسعه از كلمه "رفاه" استفاده كرديم؛ رفاه، هدف نظام سرمايه‌داري براي توسعه است درحالي كه ما هدف ديگري داريم.

وي افزود: ما "امت اسلامي" بوديم اما از كلمه "شهروند" استفاده كردند؛ در صورتي كه شهروند، كلمه معناداري است كه براي جامعه مدني استفاده مي‌شود كه به معناي مدينه فاضله هم نيست و اين‌ها، فرهنگ‌ساز‌ي براي تهي كردن محتواي انقلاب اسلامي بود؛ همان سال‌ها مقام معظم رهبري به تهاجم فرهنگي هشدار دادند و فرمودند كه تهاجم فرهنگي به "زلف و لباس " نيست بلكه عميق‌تر از اينهاست از اين رو اينجا لازم است خبرنگاران وارد صحنه شوند و بگويند كه چرا اينگونه براي ما فرهنگ‌سازي شده است.

در آموزش و پرورش پیروان "جان دیویی" را شناسایی کنید


وي همچنین به نحوه برنامه‌ريزي متون درسي در آموزش و پرورش انتقاد کرد و نظر داد: خبرنگاران بايد تحقيق كنند كه چند درصد از پژوهشگران آموزش و پرورش از انديشه‌هاي "جان ديويي" پيروي مي‌كنند و اين فرد را به مردم بشناسانند و ميزان لابي او را با صهيونيست‌ها نشان دهند و انديشه‌هايش را معرفي كنند. اينجاست كه جايگاه والاي خبرنگاري و خبررساني مشخص مي‌شود.

کاش تمام افراد "فتنه‏گري" را كه عليه دوم خرداد موضع نگرفتند، محاكمه مي‌كرديم


پناهیان اظهار نظر کرد: اصلاً خود اين فتنه به خاطر محترم بودن بي‌دليل برخي شخصيت‌ها نزد مردم شكل گرفت. شايد لازم بود تا همه افراد فتنه‏گري را كه عليه دوم خرداد موضع نگرفتند محاكمه مي‌كرديم تا چهره‌هايي كه ابراز بي‌تفاوتي كردند در دوران فتنه به سلامت عبور نکنند. اگر مواضع روشن و شخصيت‌ها شناخته شده‌ بودند، كار به اينجا نمي‌رسيد؛ در عرصه سياست بيش از اين نمي‌شود احترام اشخاص را حفظ كرد. احترام‌هايي كه احترام نظام را در جهان ساقط كند، نبايد حفظ شود.

وی ادامه داد: فردي كتاب نوشته است كه كشور را بايد اينگونه اداره كرد و در آن كتاب زاويه ‌دار بودن او با نظام محرز است اما چون خبرها درست به دست مردم نرسيده است، در انتخابات خودش را منصوب به امام مي‌‌خواند و اين وظيفه يك خبرنگار است كه او را به عنوان يك عنصر خطرناك به مردم معرفي كند. اميدوارم خودمان و جامعه‌مان را براي آينده آماده كنيم؛ آينده‌اي كه با كمترين هزينه از سهمگين‌ترين فتنه‌ها عبور كنيم؛‌ فتنه‌هايي كه اگر با قلم و بيان خبرنگاران متعهد معرفي نشود با خون مظلومين در كوچه و خيابان‌ها اتفاق مي‌افتد. فتنه‌هاي آينده‌اي كه قدرت تشخيص پيدا كردن در اين فتنه‌ها كار بسيار دشواري است؛ از هر طرف كلمات محترم و حرف‌هاي درستي با جهت‌گيري‌هاي مختلف فرود مي‌آيد و سرعت آن بمباران خبري به شما اجازه نمي‌دهد كه تحليل درستي داشته باشيد و نقد منصفانه انجام دهيد و آنجا تأسف خواهيد خورد كه اي كاش از قبل آماده شده ‌بوديم.


گرایش به غرب داشتن از دروغ گفتن خیلی بدتر است

وي افزود: امروزه ديگر ضد انقلابيگري ارزش خود را از دست داده است و اگر كسي بخواهد كلاسي براي خود قائل باشد، نمي‌تواند حتي شبيه روشنفكران غرب‌زده سخن بگويد. آماده باشيد كه در آينده كساني كه به مبارزه با خط اصيل انقلاب و امام و رهبري به ميدان بيايند كه از گزاره‌ها و نمادهاي ديني استفاده كنند و اين صحنه نزاع ميان ايمان و كفر و نزاع ميان اسلام ناب و اسلام التقاطي نيز نيست بلكه نزاع بر سر اولويت‌هاي ارزش‌هاي ديني است كه نمونه‌هاي كوچكش در همين انتخابات گذشته مشاهده شد.

پناهیان مدعی شد: اگر دروغ گفتن بد است‌، گرايش به غرب داشتن نيز بد است اما گرايش به غرب داشتن از دروغ گفتن خيلي بدتر است و كساني كه گرايش به غرب دارند در همين گفت‌وگوهاي انتخاباتي گفتند كه 4 سال است به ما خرافات گفته شده است كه تمدن غرب در حال فرو ريختن است. اين سخن گرايش به تمدن غرب را نشان مي‌دهد كه از صدها دروغ بدتر است.


بايد با شفاف سازي مواضع دو پهلوي افراد براي مردم محرز شود

وي درباره ابعاد اقتصادي "فتنه" نيز اظهار داشت: مسلماً فتنه ابعاد گوناگوني دارد كه يكي از ابعاد آن اقتصادي است و لازم است كه در اين عرصه روشنگري صورت گيرد. در دوران فتنه نبرد ما صرفاً با سرمايه‌داران زالو صفت نيست بلكه با پياده‌نظام بي‌جيره و مواجبي است كه مزدور بيگانه است و برخي از آنها مانند بسيجي‌اي كه در راه اسلام جانفشاني مي‌كند، در راه ابليس تلاش مي‌كنند.

وی در پاسخ به سؤال ديگري پيرامون چگونگي برخورد با برخي چهره‌هاي سياسي كه از دید خبرنگار فارس در صحنه‌هاي مختلف از جمله حوادث پس از انتخابات سال گذشته "مواضع دوپهلو" اتخاذ كرده و مي‌كنند، مدعی شد: بايد نسبت به اين افراد شفاف‌سازي شود و مواضع دوپهلوي آنها و ضعف آنها در اين موضعگيري‌ها براي مردم محرز شود.

وي افزود: البته منظور اين نيست كه با آنها شعاري، توهيني يا تحقيري برخورد شود بلكه بايد با آنها عقلاني برخورد كرد. بايد از آنها سؤال شود كه آيا شما مي‌دانستيد مماشات كردن با فتنه‌گران نتيجه زيانبار اينچنيني به بار خواهد آورد؟ اگر پاسخ مثبت بود كه خائن بودن آنها مشخص مي‌شود و اگر بگويند نمي‌دانستيم كه شيوه تحليلگري آنها خدشه‌دار است.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.