خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ تیر ۱۳, یکشنبه

معاونت اجتماعی ناجا: بدحجابی جرم مشهود است

جـــرس: معاونت اجتماعی نیروی انتظامی با بیان اینکه "طرح حجاب و عفاف در سال ۸۴ توسط محمود احمدی نژاد ابلاغ شد و نیروی انتظامی سال ۸۶ طرح مذکور را پس از درخواست رهبری شروع کرد"، خاطرنشان نمود "علل وقفه در اجرای این طرح ورود به انتخابات و درگیری های خیابانی و فتنه ای بود که تمام نیرو و وقت نیروهای انتظامی را درگیر کرد."


به گزارش جهان نیوز، سردار کارگر، معاونت اجتماعی ناجا، در نشستی پیرامون نقد و بررسی طرح حجاب و عفاف، که توسط كانون بانوان جمعیت رهپویان انقلاب برگزار شد، با اشاره به تاریخچه طرح مذکور و همچنین طرح امنیت اخلاقی در کشور(به ویژه تهران) گفت: بنا بر ابلاغ رئیس جمهور در سال 84 ، نیروی انتظامی بنابر راهکارهایی که حجاب و عفاف برای این نیرو معین کرد، موظف به انجام این طرح شد که این نیرو در سال86 اقدامات خود را بعد از خواست رهبری در این موضوع، شروع کرد .


وی همچنین گفت "با روی کار آمدن دولت اصلاحات، روند بدحجابی تا سال 84 به شدت زیاد شد به طوری که رئیس جمهور وقت، دستور به تنظیم راهکار 16 گانه حجاب و عفاف داد و در این طرح حداقل ها مد نظر بوده است.


معاونت اجتماعی ناجا علل وقفه در اجرای این طرح را چنین بیان داشت که در اواخر سال 88 به دلیل ورود به انتخابات و درگیری های خیابانی و فتنه در این طرح وقفه ایجاد شد و در این مدت تمام نیرو و وقت نیرو های ما درگیر ایجاد امنیت در شهر بود.


وی با تأکید بر اینکه وظیفه نیروی انتظامی مبارزه با جرم مشهود است گفت: در کشور، بی حجابی از جرم های مشهود در قانون مجازات اسلامی است و به همین منظور نیروی انتظامی برای انجام این طرح هماهنگی های لازم را با وزارت کشور و دستگاه های دیگر از قبیل قوه قضاییه انجام داد و وارد کار اجرایی طرح حجاب و عفاف شد.


کارگر با تأکید بر موفق بودن گشت های ارشاد اظهار داشت: برخی می گویند گشت ارشاد موجب این بدحجابی شده این در حالیست که اگر گشت ارشاد نبود وضعیت بدتر از این می شد.


وی در ادامه افزود: مأموران متعهد و آموزش دیده در گشت های ارشاد انجام وظیفه می کنند و آنها محترمانه با مانکن نماها و مصادیق کشف حجاب در خیابان برخورد می کنند و در تمام مراحل افرادی که دستگیرمی شوند با فیلم و عکس مستند سازی شده است.


در این پایگاه های معین خواهران نیروی انتظامی با این افراد صحبت می کنند و سپس از خانواده هایشان می خواهند به پایگاه بیایند که 99 درصد آنها با گرفتن تعهد آزاد شده وفقط یک درصد به قوه قضاییه ارجاع داده شده است.


کارگر با اشاره به معضل زنان خیابانی گفت: نیروی انتظامی 24 ساعته می تواند تمام این افراد را دستگیر کند اما ارگان خاصی برای تحویل دادن آنها وجود ندارد و هیچ ارگانی تا کنون مسئولیت پذیرفتن زنان خیابانی را نپذیرفته است و فقط سازمان بهزیستی در تهران به ما گفته که 25 تا 30 نفر دختران فراری می تواند تحویل بگیرد.


معاونت فرماندهی نیروی انتظامی همچنین گفت "در قوانین ایالات متحده آمریکا فساد ممنوع است البته بجز چند شهر، در نیویورک اگر مردی و یا زنی برای عرضه خود در کنار خیابان بایستد «اف بی آی» دستگیرش می کند. اگر خانه ای محل فحشا باشد اف بی ای می ریزد و همه را دستگیر می کند تازه اف بی آی برای این افراد تله گذاری می کند آن وقت از کشور اسلامی چه انتظاری می رود. "


وی در پایان افزود: احمدی نژاد مخالف حجاب نیست حتماً اطلاعات غلطی به ایشان رسیده و ما هم حاضریم پاسخگو باشیم حتی اگر مأموری تخلف کرده باشد بگویند پیگیری می شود ولی مأمور ما وظیفه تحلیل ندارد. وظیفه ما فقط در مرحله اجرا و برخورد با مجرم است و در مورد جرم نمی توان تحلیل کرد و بهتر بود نیروی انتظامی در مورد کاری که انجام نمی داد محاکمه می شد نه وقتی انجام وظیفه می کند محاکمه شود.


دراین نشست همچنین فیلم کوتاه مستندی از وضعیت بد حجابی زنان تهرانی در اردیبهشت 89 و مستنداتی از وضعیت کسانی که توسط نیروی انتظامی از اول خرداد ماه 89 دستگیر شده اند نمایش داده شد.


گفتنی است برخوردهای خشنِ نیروهای انتظامی، گشت های ارشاد، نیروهای بسیج و ارگانهای مشابه، با مردم و جوانان طی سالهای اخیر، تشنج و مسائل زیادی را پدید آورده است.


محمود احمدی نژاد علیرغم اظهارات و تایید مقامات قبلی دولت وی و همچنین مقامات ناجا که وی را از ابلاغ کنندگان طرح حجاب و عفاف بوده و مقامات دولتی نیز خواستار برخورد در این زمینه شده اند، کماکان در مصاحبه های تلویزیونی خود تاکید دارد که "دولت دخالتی در این امر نداشته و حتی مخالف می باشد."

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.