خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ مرداد ۹, شنبه

تعداد کارگرهای فصلی سرگردان در میدان‌های تهران افزایش یافته است

جرس: مرتضی طلایی در مورد اوضاع نابسامان کارگران فصلی و استقرار مجدد آنها در سر چهارراه‌ها و میادین تاکید کرد: متاسفانه هنوز پس از گذشت چند سال از طرح حساسیت موضوع هیچ یک از دستگاه‌ها وظایف تعهد و نقش خود را در ستاد ساماندهی کارگران فصلی انجام نداده‌اند.


به گزارش ایلنا، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: به دلیل نداشتن یک متولی و پاسخ‌گوی مشخص، معضل سر چهار‌راه نشینی کارگرهای فصلی همچنان بدون حل باقی مانده است.

وی افزود: این معضل نیز مانند بسیاری از معضلات در کشور بین بخشی بوده و مسئول مشخصی در قانون برایش تعیین نشده، به این دلیل هر دستگاه مسئولیت را بر عهده دستگاه دیگری می‌گذارد و در این زمینه موفقیتی حاصل نمی‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در ادامه تصریح کرد: تعداد کارگران فصلی طی یک سال اخیر بیشتر شده چرا که میزان تقاضای کارگران به واسطه رونق ساخت و ساز و متقاضیان دریافت پروانه‌های ساختمانی نیز افزایش داشته است.

به گفته طلایی متاسفانه عدم فعالیت مفید کارخانجات کوچک تجاری در شهرک‌های صنعتی و آزاد شدن نیروی کار در این شهرک‌ها، به تعداد کارگران فصلی سرگردان در سر چهارراه‌ها اضافه کرده است.

وی گفت: تاکنون برای ساماندهی کارگران فصلی اقدام جدی صورت نگرفته و موازی‌کاری یا تداخل‌کاری تعدادی از سازمان‌ها در این زمینه کار ساماندهی کارگران فصلی را همچنان روی زمین گذاشته است.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.