خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ تیر ۱۳, یکشنبه

بازداشت عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی هرمزگان

جرس: تراب ذاكري فرزند شهيد غلامشاه ذاكري فرمانده سپاه قشم در جنگ ايران و عراق بازداشت شد.


بنا به گزارش‌های رسیده به جرس، وی دانشجوي فوق ليسانس مديريت دانشگاه تهران و از اعضاي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي شاخه هرمزگان بود که توسط ماموران اداره اطلاعات در شهرستان بندرعباس بازدداشت شد.


وي چهار روز پيش، پس از تماس از ستاد خبري اداره اطلاعات و مراجعه به آنجا بازدداشت شد و تاكنون هيچ تماسي با خانواده خود نداشته و از محل نگهداريش هيچ اطلاعي در دست نيست.

زمان دادگاه کورش زعیم تعیین شد


زمان دادگاه کورش زعیم، عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران، برای نوزدهم مرداد ماه تعیین شد.

بنا به اخبار رسیده به جرس از جبهه ملی ایران، طبق احضاریه‌ای که هفتم تیر ماه، به دست این فعال ملی رسید، وی در روز نوزدهم مرداد 1389، به شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامی برای محاکمه فراخوانده شده است.

تعیین قرار وثیقه برای حسین نصیری فعال مدنی آذربایجان

قرار بازداشت حسین نصیری فعال مدنی آذربایجان که در جریان اعتراض به خشکیده شدن دریاچه اورمیه، در 13 فروردین ماه 89 همزمان با روز طبیعت از سوی نیروهای امنیتی حکومت حاکم بر ایران بازداشت شد، به قرار وثیقه تبدیل شده است.


بنا به گزارش‌های رسیده به جرس، برای آزادی موقت این فعال مدنی علاوه بر محکمه اسکو که وثیقه 30 ملیون تومانی صادر کرده، وی مجبور به پرداخت وثیقه و ضمانت 100 میلیون تومانی به دادگاه انقلاب تبریز برای پرونده جدید است و در حقیقت برای آزادی موقت این فعال مدنی آذربایجان 130 میلیون تومان قرار وثیقه صادر کرده اند.

حسین نصیری پس از بازداشت در کنار پل میانگذر دریاچه اورمیه، به اطلاعات شهرستان اسکو و سپس به وزارت اطلاعات تبریز منتقل و با پرونده سازی جدید و غیر قانونی دیگر روبه رو شد و پس از تحمل دو ماه انفرادی به زندان مرکزی تبریز انتقال یافت.

این فعال مدنی 94 روز است، غیر قانونی توسط وزارت اطلاعات بازداشت و از این مدت بازداشت 62 روز را در وزارت اطلاعات تحت شکنجه‌های روحی به سر برده است.



صدور حکم یک سال حبس برای فرزاد اسلامی دانشجوی دانشگاه آزاد تهران

بر اساس ابلاغ حکم شعبه 15 دادگاه انقلاب فرزاد اسلامی به جرم "تبلیغ علیه نظام" از طریق شرکت در تجمع غیرقانونی 21 مهرماه 1388 در دانشکده فنی تهران مرکز به یک سال حبس تعزیری محکوم که به مدت سه سال به حالت تعلیق در می آید.

به گزارش ادوار نیوز، فرزاد اسلامی پیشتر از طرف کمیته انضباطی دانشگاه تهران مرکز به اتهام تحریک و ترغیب و دانشجویان به تجمع به سه ترم تعلیق محکوم شد.

این دانشجو عنوان کرده است که با توجه به غیرقانونی دانستن حکم صادره از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب اعتراضی به حکم نخواهد کرد.

دبیر سابق تشکیلات کانون دانشجویان مسلمان و مدیر مسئول نشریه توقیف شده ی بینش در شامگاه 12 آبان سال گذشته بازداشت شد و مدت 15 روز را در بند امنیتی 240 زندان اوین سپری کرده بود.

دادگاه فریبا پژوه برگزار شد


دادگاه فریبا پژوه، روزنامه نگار و وبلاگ نویس، روز چهارشنبه نهم تیرماه، در شعبه 28 دادگاه انقلاب برگزار شد.


به گزارش روزآنلاین، این روزنامه نگار که بعد از حوادث انتخابات بازداشت و با قرار وثیقه آزاد شده است، روز چهارشنبه به اتهام "تبلیغ علیه نظام"، محاکمه شد.


پژوه در طی مدت بازداشت تحت فشار شدید بازجویان جهت اخذ اعترافات دروغین قرار داشت.


فریبا پژوه روزنامه نگار و همکار بخش فارسی رادیو بین‌المللی فرانسه که مدت چهاره ماه از زمان بازداشت خود را در سلول انفرادی به سر برد، پس از صد و بیست و چهار روز و پرداخت 50 میلیون تومان وثیقه از زندان اوین آزاد شد.


صدور حکم یک‌سال حبس تعزیری برای آرتین غضنفری

حکم یک سال حبس تعزیری برای آرتین غضنفری از شهروندان بهایی دستگیر شده در ۱۳ دی ماه ۸۸ اعلام شد.

به گزارش سرویس خبری جامعه بهایی، دادگاه آرتین غضنفری در ۳۰ خرداد ۸۹ برگزار شد و بر مبنای آن نامبرده به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

آرتین غضنفری، در ۱۳ دی ماه ۸۸ به همراه ۹ شهروند بهایی دیگر به بهانه وقایع عاشورا دستگیر شد و تا ۱۴ فروردین ۸۹ در شرایط سختی در رجایی شهر و زندان اوین به سر برد.

هنوز یک هفته از آزادی وی نگذشته بود، که بار دیگر دستگیر شد و بار دیگر تا ۲۹ فروردین در اوین به سر برد و در آن روز با قید وثیقه آزاد شد.

1 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

ناشناس گفت...

سلام

بابام مي‌گفت يه گرگي

بچّه هامونو مي‌خورد
توي محلّه مي‌گشت

بزرگامونو مي‌بُرد
بابام مي‌گفت كه گرگا

هميشه درکمينن
مواظبِ خـودت باش

نذار تو رُو ببينن
مواظبِ خـودت باش

که چشماشون گشاده
دماغشون درازه

که گوشاشون به باده
يه روز يه نرّه شيري

تو گرمايِ تابستون
يه نرّه شيرِِ پيري

اومد ميونِ ميدون
به مشتِ آهنينش

عصايِ آهنين داشت
به تکيه گاهِ پشتش

به مردمش يقين داشت
بابام مي‌گفت‌که‌ميدون

پُر از کبوترا بود
همه با هم مي‌خوندن

خيلي سر و صدا بـود
همه با هم مي‌خوندن

با شور و شوق و فرياد

به امید آزادی

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.