خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ مرداد ۹, شنبه

قاضی مقیسه خطاب به رحیم همتی: بايد شما را در ملاء عام شلاق زد، شما همه ضد دين هستید

جرس: دادگاه رحيم همتي از فعالان ملي مذهبي که در حوادث پس از انتخابات طي دو مرحله بازداشت، هشتاد و هفت روز در بندهاي مختلف اوين از جمله بند دو الف در زندان به سر برد، برگزار شد.


بنا به گزارش رسیده به جرس، وی روز 26 اسفند ماه با قید وثیقه از زندان آزاد و زمان دادگاه وی برای 9 مرداد تعیین شد و از آن زمان تا کنون چندین بار از سوي افراد ناشناس مورد تهديد تلفني قرار گرفت.


دادگاه همتی امروز برای رسیدگی به اتهامات وی از جمله حضور در تجمعات غير قانوني به قصد بر هم زدن نظم عمومي، دعوت از مردم به شرکت در این تجمعات، عضويت در جنبش مسلمانان مبارز، ايجاد وبلاگ شخصي به نام "چگونه ايران را بسازيم" و تحليل و بررسي قتل هاي زنجيره اي در آن و خطاب کردن نظام اسلامي به نام نظامي ديکتاتور برگزار شد.


بر اساس این گزارش، قاضي مقيسه در دادگاه خطاب به وی گفته است: "بايد شما را در ملاء عام شلاق زد، شما همه ضد دين هستيد، از اسرائيل و آمريکا خط مي گيريد."


بنا بر این گزارش، قاضی مقيسه اجازه صحبت و دفاع را به سختی و برای لحظات کوتاهی به وی داده است.


همتی در جلسه دادگاه گفت: در تجمعات 25 و 27 خرداد شرکت کرده ام زيرا که اين تجمعات را قانوني مي دانستم. در هيچ فعاليت غير قانوني شرکت نکرده ام و جنبش مسلمانان مبارز نيز اگر يک گروه غير قانوني است پس چرا در طول حيات انقلاب اسلامي در هيچ دادگاهي محکوم نشده و ثانيا من حامي انديشه هاي دکتر حبيب الله پيمان هستم.


وی در مورد قتل هاي زنجيره اي نيز عنوان کرد: اين حوادثي بوده که در اين نظام اتفاق افتاد و شکل گرفته و من هم از منابعي که در اين نظام منتشر شده استفاده کرده و آن را مورد بررسي قرار داده ام.


گفتنی است تا ده روز آينده حکم اين فعال ملي مذهبي به وی ابلاغ خواهد شد.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.