خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ تیر ۱۲, شنبه

در پی عدم رسیدگی پزشکی در زندان، پیمان کریمی آزاد به اغما رفت

جرس: پیمان کریمی آزاد، از زندانیان محبوس در بند 350 زندان اوین، به دلیل عدم رسیدگی پزشکی پس از بیهوش شدن در سلول‌اش به اغما رفت.

به گزارش هرانا، پیمان کریمی آزاد که به بیماری دیابت مبتلا است و باید روزانه دوبار انسولین تزریق کند پس از بی هوشی به دلیل عدم پاسخ افسر نگهبان به درخواست کمک زندانیان سیاسی جهت انتقال وی که پس از گذشت 20 دقیقه به طول انجامید، به اغما رفت.

افسر نگهبان در توجیه عدم انتقال سریع این زندانی به زندانیان معترض گفت که به دلیل از کار افتادن آیفون متوجه موضوع نشده اند؛ این در حالی است که نگهبانان بند مذکور به صورت لحظه‌ای و با دوربین های مدار بسته رفت و آمد زندانیان را در این بند کنترل می کنند.

گفتنی است که تا لحظه تنظیم خبر این زندانی به بند بازنگشته و از چگونگی وضعیت جسمانی وی اطلاعی در دست نیست.

طی روزهای گذشته به دلیل شرایط نامساعد بند 350 به علت عدم وجود تهویه مناسب و زیر زمین بودن آن، تعداد زیادی از زندانیان محبوس در این بند دچار بیماری شده اند و وضعیت جسمانی بسیاری از زندانیان منجمله مجید توکلی، حامد روحی نژاد و حمزه کرمی به دلیل عدم رسیدگی پزشکی مناسب در معرض خطر جدی قرار گرفته است.

در هفته های اخیر بسیاری از زندانیان سیاسی که در سایر بندها نگهداری می شدند به دلیل اعمال کنترل به این بند امنیتی منتقل شده اند. بند 350 که به بند کارگری نیز معروف است هم اکنون فاقد آب آشامیدنی سالم بوده و به دلیل ساخت و ساز وضعیت نامساعدی دارد و بسیار آلوده است؛ این امر تاجایی است که برخی زندانیان محبوس در این بند به دلیل تسریع این روند مجبور به بیگاری شده بودند.

شایان ذکر است، پیمان کریمی آزاد از بازداشت شدگان حوادث ششم دی ماه(عاشورا) است که پس از گذشت بیش از شش ماه به صورت بلاتکلیف در زندان نگهداری می شود.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.