خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ تیر ۱۳, یکشنبه

کاهش محکومیت داوود سلیمانی به سه سال در دادگاه تجدیدنظر

از 6 سال به سه سال کاهش داد‏‎.‎


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، پیشتر شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران وی را به استناد مواد 610‏‎ ‎و 500 ‏قانون مجازات اسلامی به 6 سال حبس و 10 سال محرومیت از فعالیت در احزاب و‎ ‎مطبوعات محکوم کرده ‏بود‎.‎


دادگاه تجدیدنظر با استناد به تبصره‌های 2 و 4 از‏‎ ‎ماده 22 قانون اصلاح قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و ‏انقلاب تهران، 6 سال حبس وی را‏‎ ‎جمعا به سه سال کاهش داد‏‎.‎

گفتنی است دکتر سلیمانی که بیش از چهار ماه در سلول انفرادی بوده است در دادگاه بدوی مجموعا به ۶ سال حبس تعزیری و به عنوان تتمیم حکم تعزیری به ۱۰ سال محرومیت از فعالیت در احزاب و مطبوعات محکوم شده است.


وی همچنین از هرگونه امکان مرخصی تاکنون بی بهره بوده است. به رغم وعده های داده شده و قرار وثیقه او حتی به یک مرخصی کوتاه هم نیامده است.

دکتر داوود سلیمانی عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و استاد دانشگاه است . وی عضو كمیسیون فرهنگی مجلس و معاون دانشجویی دانشگاه تهران در دوره اصلاحات (زمان ریاست جمهوری محمد خاتمی) بود. و در سال 78 و در زمان حمله‌ لباس‌شخصی‌ها به کوی دانشگاه تهران نقش مؤثری در افشای جنایت‌های لباس‌شخصی‌ها و عوامل سرکوبگر نیروی انتظامی در حمله به کوی دانشگاه داشت.


داوود سلیمانی بدنبال اعتراض به روند رسیدگی به پرونده اش و شرایط زندان در اردیبهشت ماه، به زندان گوهردشت منتقل شد.

یکی از نزدیکان داوود سلیمانی در گفت و گو با جرس با اشاره به آخرین دیدار خانواده با وی در زندان از روحیه بالای سلیمانی خبر داد.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.