خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ تیر ۱۳, یکشنبه

مهدیه محمدی: از بعد از عید نوروز دو پسرم پدرشان را ندیده اند

چکیده : خانم محمدی می‌گوید که ملاقات‌های زندان گوهردشت، مردانه و زنانه هستند و وی ناچار است هر دو هفته یک‌بار، زمانی را برای ملاقات خود با همسرو روزی دیگر را برای دیدار پسرانش با پدر اختصاص دهد. فرسایش رفت و آمد در مسیری ۴۰ کیلومتری و امتحانات بچه‌ها، موجب شده که دو فرزند بزرگ‌تر آقای زیدآبادی از عید به این‌سو، پدر خود را ندیده باشند.


احمد زیدآبادی روز ۲۳ خرداد سال ۸۸ و در نخستین روز پس از اعلام نتایج انتخابات دوره دهم در برابر منزل خود دستگیرشد. همسر و فرزندان وی، شاهد چگونگی بازداشت او از آیفون تصویری داخل خانه بودند و این صحنه تا مدت‌ها، موجب آزار روانی آنان بود

به گزارش کلمه به نقل از سایت های خبری، حکم احمد زیدآبادی در میان احکام صادره برای متهمان انتخاباتی یگانه است. وی به ۵ سال حبس، شش سال تبعید در گناباد، محرومیت دایم از فعالیت‌های سیاسی و مطبوعاتی و هم‌چنین محرومیت از تحلیل‌های شفاهی محکوم شده است. این حکم در دادگاه تجدیدنظر نیز تایید شد.

زیدآبادی در دادگاه گروهی این تحلیل‌گر سیاسی پس از چند ماه نگاهداری در بندهای ۲۰۹ و ۲۴۰ اوین، همراه با چند تن دیگر از زندانیان سیاسی، به زندان گوهردشت کرج منتقل شده است. وی همراه با کسانی چون عیسی سحرخیز، حشمت طبرزدی، مسعود باستانی و داود سلیمانی در بند ۳ زندان گوهر دشت به سر می‌برد. زندان گوهردشت پس از دهه شصت، دیگر زندانی سیاسی ندارد و تنها مکان نگاهداری مجرمان و متهمان عادی است. مهدیه محمدی، همسر این روزنامه‌نگار با ارائه این اطلاعات به دویچه‌وله، از اختصاص بخشی از حسینیه زندان گوهردشت به این زندانیان خبر می‌دهد و از بی‌‌‌‌پاسخ ماندن تقاضاهای مکرر مرخصی توسط وکیل و خانواده آقای زیدآبادی می‌گوید.

خانم محمدی می‌گوید که ملاقات‌های زندان گوهردشت، مردانه و زنانه هستند و وی ناچار است هر دو هفته یک‌بار، زمانی را برای ملاقات خود با همسرو روزی دیگر را برای دیدار پسرانش با پدر اختصاص دهد. فرسایش رفت و آمد در مسیری ۴۰ کیلومتری و امتحانات بچه‌ها، موجب شده که دو فرزند بزرگ‌تر آقای زیدآبادی از عید به این‌سو، پدر خود را ندیده باشند.

مهدیه محمدی از مقاومت بالای همسرش یاد می‌کند و تحمل جسمی و روحی وی را می‌ستاید. احمد زیدآبادی و سایر زندانیان سیاسی گوهردشت، ناچارند از ظرفیت محدود کتابخانه زندان استفاده کنند و حق دریافت کتاب یا روزنامه از خارج را ندارند.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.