خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ تیر ۱۴, دوشنبه

جوابیه دفتر فائزه هاشمی به مندرجات ویژه نامه دولت

روزنامه ایران رکورد زد: چهارده دروغ فقط در دو صفحه درباره فائزه هاشمی

جـــرس: در پی انتشار و توزیع ویژه نامه ای علیه جنبش سبز تحت عنوان "رمز عبور"، توسط روزنامه ایران (ارگان رسمی دولت)، و درج مطالبی "کذب" علیه فائزه هاشمی، روابط عمومی دفتر وی، اطلاعیه ای در جهت تنویر افکار عمومی و پاسخگویی به "چهارده دروغ روزنامه دولت" منتشر ساخت .


روزنامه رسمی دولت (ایران)، که هزینه آن از محل بودجه عمومی کشور تامین می شود، در آستانه ٢٢ خرداد و سالگرد انتخابات ریاست جمهوری، ویژه نامه ای تحت عنوان "رمز عبور" منتشر و حملاتی را علیه جنبش سبز، رهبران و همچنین حامیان آن متوجه ساخته بود که در بخشی از آن ویژه نامه (صفحات ٢۰٣ و٢۰۴)، با تیتر "فائزه هاشمی بدون روتوش"، به دروغ پردازی و خبرسازی های متعددی مبادرت ورزیده بود.


در همین رابطه، فدراسیون اسلامی ورزش زنان ایران، با صدور اطلاعیه ای تحت عنوان "روزنامه ایران رکورد زد"، موارد چهارده گانۀ ادعاییِ روزنامه دولت را مورد اعتراض قرار داده و در جهت تنویر و آگاهیِ افکار عمومی، آن را برای رسانه ها ارسال نموده است.


گفتنی است این اقدام، مرتبۀ نخست نمی باشد که حامیان دولت و ارگان های رسانه ای آنان، دست به تخریب و خبرسازی پیرامون خانواده هاشمی رفسنجانی می زنند.


متن این بیانیه به شرح زیر است:

روزنامه ایران رکورد زد: چهارده دروغ فقط در دو صفحه درباره فائزه هاشمی


تلاش برای دورنگاه داشتن افکار جامعه از مسائل اساسی و اصلی کشور وسرگرم نمودن مردم با اکاذیب و شایعه پراکنی بویژه درسال های اخیر مسئله جدیدی نیست.


آنان هر روز یک بازی جدیدی را جهت به انحراف کشیدن افکار عمومی از اعمال و سوء مدیریت خود رو می کنند. در تبعیت از این روش، روزنامه ایران که با بودجه بیت المال چاپ می گردد در ویژه نامه خود تحت عنوان «رمز عبور» در خرداد ١٣۸۹ در یک مطلب دو صفحه ای (صفحات ٢۰٣ و٢۰۴)، با ثبت ١۴ دروغ درباره فائزه هاشمی بالاترین رکورد را نصیب خود کرد. دروغ های چاپ شده در این مقاله در دو دسته به شرح زیر ارایه می گردد:


الف ـ مواردی که بصورت مستقیم از فائزه هاشمی نقل شده است:
١- "من پشتوانه محکمی دارم که در وجود صراحتم بی تأثیر نیست"
٢- "دوچرخه سواری دختران وزنان با کت و دامن در خیابان با دین و عرف متضاد نیست
٣- "اگر کت ودامن ومانتو حجاب محسوب می شود پس چگونه است که کارکنان نمایندگی ایران در خارج از کشور از این نوع پوشش استفاده می کنند"
۴- فائزه هاشمی با براه انداختن مراسم حمایت ازکرباسچی گفت" نتیجه محاکمه هر چه باشد فاقد ارزش قانونی است"


ب ـ موارد کذبی که درباره فائزه هاشمی بیان گردیده است:
۵- فائزه هاشمی باند ویژه ای را برای دو چرخه سواری بانوان تهیه ودر حال گرفتن مجوز موتور سواری است
۶- تصویب سخت اعتبار نامه فائزه هاشمی در مجلس پنجم
۷- حمایت از نهایی نشدن گزارش تخلفات کمیته تحقیق و تفحص حوادث کوی دانشگاه به مجلس پنجم و اینکه فائزه هاشمی بعنوان رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس از حادثه کوی دانشگاه تعلل کرد که قضیه راجدی نگیرند
۸- مـجـرم شـناخـته شــدن روزنـامـه زن و فـائـزه هـاشمی بـه علت عدم اثـبات حـضور جناب آقای نقدی درحمله به دو وزیر کابینه آقای خاتمی ( آقایان عبدالله نوری و عطا الله مهاجرانی)
۹- انتشار اخبار کذب درباره مسئولین در روزنامه زن
١۰- انجام مصاحبه با مصاحبه گر شبکه سی ان ان و مـعرفـی وی بـه عنـوان الگوی عملی زنان ایران
١١- فائزه هاشمی از راهپیمایی به لیست سی نفره جبهه مشارکت باز ماند
١٢- تجمع تعدادی از خانواده معظم شهدا در مقابل دفتر کار فائزه هاشمی به نشانه اعتراض
١٣- جبهه مشارکت تصمیم گرفت جلسه انتخاباتی فائزه هاشمی وکارگزاران را بهم بزند
١۴- توصیه آیت الله هاشمی در مورد تعطیلی روزنامه زن


هم اکنون کـه فـضای جامعه را موج گسترده ای از دروغ افکنی های آشکار، شایعه سازی، اتهام های واهی، وارونه جلوه دادن عملکرد معماران انقلاب، را فراگرفته و رسیدگی و برخوردی نیز با متخلفین از قانون وجود ندارد، روزنامه ایران نیز از چنین موقعیتی سوء استفاده کرده و با تحریف جملات، ناقص استفاده کردن و یا جابجا کردن سخنان نـهایـت بهره برداری را، البته با پول ملت، در جهت انحراف افکار عمومی و تثبیت جایگاه غصب شده خود می نماید لذا تکذیب کامل کلیه موارد فوق که هرکدام توضیحات جـداگانه ای را می طـلبد جهت روشـن شدن افکـار عـموم اعلام می گردد.


0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.