خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ تیر ۱۳, یکشنبه

وخامت حال پدر ضیا نبوی پس از شنیدن خبر بیماری وی

جرس: در پی شنیدن خبر حمله عصبی ضیا نبوی در زندان، حال پدر و مادر وی به شدت وخیم شده است و به بیمارستان منتقل شدند.


به گزارش جرس، وضعیت وخیم ضیا در زندان، باعث حمله قلبی پدرش، که سن بالایی دارد، شده و به واسطه این عارضه پدر نبوی در بیمارستان بستری شد و حال مادرش هم بسیار نامساعد است.


گفتنی است، روز گذشته، خبری مبنی بر تشنج، حمله عصبی و افت فشار نبوی در زندان منتشر شد.


ضیا نبوی دانشجوی ستاره‌دار و عضو شورای دفاع از حق تحصیل بیش از یک سال است که در زندان به سر می‌برد. نبوی مدت 98 روز از مدت بازداشت یک ساله اش را در سلول انفرادی بند 209 گذرانده است. گفتنی است نبوی در دوره بازجویی از سوی بازجویان وزارت اطلاعات تحت فشار برای اعتراف به اینکه با هماهنگی سازمان مجاهدین خلق به همکاری با ستاد یک از کاندیدای اصلاح طلبان در انتخابات اخیر پرداخته، قرار گرفته است.


برای این فعال دانشجویی، حکم ده سال حبس در تبعید در ایذه به جرم همکاری با سازمان مجاهدین خلق، در دادگاه تجدید نظر تایید شده است.


سید ضیا نبوی دانش آموخته دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بوده که در کنکور کارشناسی ارشد موفق به کسب رتبه تک رقمی در کنکور شده که با سیاست های حذفی دولت نهم 3 ستاره شده و از تحصیل در دانشگاه محروم شد.


منصور اسانلو به دادگاه انقلاب کرج رفت


منصور اسانلو، رئيس زندانی سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، به شعبه شش دادگاه کرج احضار شده است.

به گزارش رادیو فردا، دليل احضار اسانلو به دادگاه که چهارشنبه گذشته صورت گرفته است، هنوز به طور کامل روشن نيست، اما در هفته های اخير، اتهام جديدی تحت عنوان "ارتباط با معاندين نظام" عليه اين فعال کارگر زندانی وارد شده بود که موجب شد او مدتی به بند انفرادی زندان رجايی شهر کرج منتقل شود.

پس از آن که ماموران امنيتی منصور اسانلو را در تير سال 1386 در تهران بازداشت کردند، دادگاه او را به اتهام اقدام عليه امنيت ملی به پنج سال زندان محکوم کرد.

گزارش ها همچنين حاکي است که رضا شهابی، يکی از اعضای "سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه"، که روز 22 خرداد بازداشت شد، با خانواده خود تماس تلفنی کوتاهی داشته است.

با اين همه، هنوز از وضعيت سعيد ترابيان، عضو ديگر هيات مديره اين تشکل کارگری، که روز 19 خرداد بازداشت شد، خبری در دست نيست.


بازداشت حسن رحیمی بیات


حسن رحیمی بیات، فعال مدنی و حقوق بشر، امروز توسط نیروهای امنیتی در محل کارش بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.


به گزارش رهانا، مهندس حسن رحیمی بیات، مهندس عمران و از فعالان مدنی آذربایجان و از فعالان حقوق بشر در ساعت یک و نیم بعد از ظهر شنبه ۱۲ تیرماه ۸۹ در محل کار خود دستگیر شد.


بنا به گزارش شاهدان عینی چهار نفر از نیروهای اطلاعات با مراجعه به محل کار وی، او را بازداشت کرده به زندان اوین منتقل کرده‌اند.

رحیمی بیات از جمله شخصیت‌های آذربایجانی است که همواره بر فعالیت‌های مدنی تاکید داشته است. او دو سال پیش از این نیز در شهریور ماه ۱۳۸۷ همراه با یک گروه ۲۰ نفره در یک مراسم افطاری بازداشت شده و در بندهای ۲۴۰ و ۲۰۹ اوین به مدت قریب به ۴۰ روز در انفرادی به سر برده است.


یک سال حبس تعلیقی برای مهرداد بزرگ، عضو دانشجویان لیبرال

دادگاه تجدیدنظر، مهرداد بزرگ عضو دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال دانشگاه‌های ایران را به یک سال حبس محکوم کرد.

به گزارش بامدادخبر، حکم این دانشجوی مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهران، به مدت پنج سال به حالت تعلیق درآمده است.

پیش‌تر شعبه‌ بیست‌وششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پیرعباسی مهرداد بزرگ را به شش ماه حبس تعزیری و شش ماه حبس تعلیقی محکوم کرده بود.

مهرداد بزرگ در آخرین روزهای آبان‌ماه سال گذشته به همراه شش عضو دیگر دانشجویان و دانش‌اموختگان لیبرال دانشگاه‌های ایران، بازداشت شده و مدت هشتاد روز را در زندان اوین سپری کرده بود. وی بیشتر دوران بازداشت خود را در سلول‌های انفرادی و چندنفره‌ی بند 209 این زندان به سر برده بود.

بیماری شدید خلیل مصطفی رجب در زندان

خلیل مصطفی رجب مدت ۴ ماه است که در زندان دچار عفونت سینه و سرفه شدید شده است.

به‌ گزارش سازمان حقوق بشر کرد- اروپا، خلیل مصطفی رجب به دلیل عفونت سینه و سرفه شدید که‌ منجر به خون‌ریزی در موقع سرفه کردن شده، در وضعیت جسمانی بدی بسر می‌برد.

وی بارها درخواست مداوا در خارج از زندان داشته و این درخواست از سوی قاضی شعبه اول دادگاه انقلاب رد شده است.

مصطفی در سال ۸۴ از سوی همین شعبه به‌ اتهام ارتباط با یکی از گروه‌های کرد، محکوم به ۱۶ سال حبس شده است.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.