خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ تیر ۱۱, جمعه

خطیب نمازجمعه: جریان‌ها نباید بتوانند قلم قاضی را از مسیر عدالت بیرون کنند

کلمه:چکیده : آیت الله امامی کاشانی، خطیب نماز جمعه تهران گفت: جریان‌ها نباید بتوانند قلم قاضی را از مسیر عدالت بیرون کنند.


به گزارش سایت کلمه به نقل از ایلنا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به شرایط فعلی کشور و ضمن حساس خواندن این شرایط بر لزوم همدلی، هماهنگی و انسجام تاکید کرد: و گفت: اینچنین نباشد که انسان در نظام اسلامی در سخن، قلم و شعار خود ظلم کند.

وی تاکید کرد: باید از ظلم پرهیز کرد زیرا در آن صورت خداوند دست رحمت خویش را از سر ما برمی‌دارد.

خطیب نماز جمعه خطاب به دانشگاهیان، کسبه، نیروهای مسلح، پیر و جوان گفت: همه شما مخاطب جمله حضرت امیرالمومنین در رابطه با تقوا هستید که فرمودند؛ تقوا یک مرکب نرم و راحت است که می‌شود روی آن سوار شد این مرکب انسان را به بهشت می‌برد.

امامی کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه هفتم تیر و شهادت دکتر بهشتی گفت: ارزیابی دشمن از این ترور این بود که پرونده جمهوری اسلامی بسته می‌شود و شهید بهشتی تمام می‌شود، اما امروز آن واقعه به جایی رسیده که شهید بهشتی در دنیای اسلام صرف نظر از مقام اخروی جایگاه والایی دارد اما متقابلا منحرفین و منافقین به چه وضعی که نیفتاده‌اند بنابراین همه باید بدانند تنها حق و حقیقت است که در نهایت حاکم می‌شود.

وی تاکید کرد: همیشه باید توجه کرد که آنچه از قلم و سخن بیرون می‌آید حق باشد.

خطیب نماز جمعه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها خطاب به داوطلبان کنکور گفت: آنچه که ارزش دارد علمی است که براساس فطرت باشد پس بکوشید، خوب درس بخوانید و فطرت، معنویت و کمال را حفظ کنید؛ علم چنانچه بر مرکب فطرت و معنویت باشد پیروزی خواهد آورد والا موجب تباهی می‌شود.

امامی کاشانی همچنین با اشاره به برخورد نیروی انتظامی با مزاحمین نوامیس و اوباش با تاکید بر اینکه باید از نیروی انتظامی حمایت کرد؛ گفت: اما این نیرو باید توجه داشته باشد که براساس موازین و تعابیر اسلام برخورد کند زیرا چنانچه برخورد تند و نسنجیده داشته باشد تاثیرش عکس می‌شود.

خطیب نماز جمعه تهران در خطبه اول نیز با اشاره به اهمیت دادگستری و قضاوت در کشور اظهار داشت: قوام نظام سیاسی، اقتصادی، خانواده و همه بخش‌های کشور بر دوش دادگستری است به نحوی که قضاوت هم می‌تواند بسازد و هم می‌تواند خراب کند.

وی با بیان اینکه قضات پاک و نیروهای خدمتگذار در قوه قضائیه ما فراوان هستند و با تقدیر از عملکرد قوه قضائیه گفت: دستگاه قضائیه ما نیروهای خوب فراوان دارد اما افرادی هم که تحت تاثیر قرار گیرند، مطامع و توصیه‌ها آنها را ببرد و به عدالت حکم نکنند نیز هستند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی و قضات باید بسیار در صدور احکام خود توجه کنند گفت: وکلا نیز باید بدانند که دفاع از باطل حرام است؛ بنابراین وکلا باید پرونده را مطالعه کرده اگر حق بود از آن دفاع کنند والا دفاع نکند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قیمت قاضی خوب نزد خدا بسیار بالاست گفت: همانگونه که در دیدار اخیر مسوولین قوه قضائیه با مقام معظم رهبری توصیه شد جریان‌ها نباید بتوانند قلم قاضی را از عدالت بیرون کنند و کسی هم نباید نظر خود را به قاضی تحمیل کرده و بگوید که چنین کن؛ قاضی باید آزاد بوده و نگاه کند حکم خدا چیست.

امامی کاشانی تاکید کرد: وقتی کشوری می‌تواند در دنیا نمونه باشد که قضای آن قضای علوی و همانچه که اسلام گفته؛ باشد.

وی با اشاره به اینکه البته نظام ما به همین‌سو حرکت می‌کند گفت: اما متاسفانه اخلاق در جامعه ما خراب است و روز به روز آمار پرونده‌ها بیشتر می‌شود مشکلاتی که در خود دادگستری وجود دارد نیز گرفتاری‌هایی را ایجاد می‌کند.

خطیب نماز جمعه با بیان اینکه حقوق قضات نسبت به خیلی از درآمدها کمتر است خطاب به قضات گفت: حتی دفاع وکلا نیز به قیمت حکم شما نیست هرچند که گفته می‌شود وکلا حق‌الوکاله‌های آنچنانی می‌گیرند.

وی ضمن توصیه به قضات نسبت به تامل در حکم دادن و مطالعه مکرر پرونده‌ها گفت: تسرع در صدور حکم بسیار بد است، قاضی باید پرونده را درست مطالعه کرده اطراف آن را ببیند.

وی در پایان با بیان اینکه قضات تنها باید به خدا نگاه کنند و از او بترسند تاکید کرد: زندگی همین چهار روز عیش و نوش در دنیا نیست و روز حساب در کار است.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.