خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ مرداد ۹, شنبه

دخالت نیروی انتظامی در برهم زدن تجمع خانواده های زندانیان در مقابل دادستانی

جرس: دقایقی پیش نیروی انتظامی تجمع خانواده های زندانیان سیاسی مقابل دادستانی را متفرق کرد و خانواده ها نیز پس از ترک دادستانی تهران مقابل دفتر آوایی رییس کل دادگستری تجمع کردند و آوایی قول صحبت با نماینده خانواده ها را داده است.



بر اساس آخرین نوشته پرستو سرمدی در صفحه فیس بوکش، تجمع خانواده های زندانیان ساسی بند 350 در مقابل دادستانی تهران امروز صبح آغاز شد. خانواده ها اعلام کرده بودند که در صورت عدم پاسخگویی مانند عزیزانمان اعتصاب غذا می کنیم.


خانواده ها با در دست داشتن عکس زندانیان مقابل دادستانی نشستند. دادستان به خانواده ها گفته بود که به زندان می رود تا تماس ها را برقرار کند. خانواده ها نیز اعلام کردند "همین جا می نشینیم تا عزیزانمان تماس بگیرند." اما این تجمع با دخالت نیروی انتظامی به مقابل دفتر رییس کل دادگستری منتقل شد.

گفتنی است روز گذشته این خانواده با اعلام خبر تجمع امروز، در نامه ای به دادستان تهران، خواسته های خود را پذیرش فوری تمامی درخواست های زندانیان سیاسی و عذرخواهی مسئولان زندان به خاطر رفتار ناشایست و توهین آمیز با آنان، ملاقات هرچه سریعتر با عزیزان شان و آگاه شدن از وضیت جسمی و روحی آنان و رسیدگی فوری به وضعیت پیمان کریمی آزاد که به دلیل وضعیت جسمی اش به بیمارستان منتقل شده است، عنوان کردند.

تا این زمان حداقل ۱۷ زندانی در سلول های انفرادی و اعتصاب غذا به سر می برند از جمله :علی ملیحی فعال دانشجویی و عضو ادوار تحکیم وحدت، بهمن احمدی امویی روزنامه نگار، حسین نورانی نژاد روزنامه نگار و عضو جبهه مشارکت، عبدالله مومنی فعال دانشجویی و سخنگوی ادوار تجکیم، علی پرویز فعال دانشجویی، حمیدرضا محمدی فعال سیاسی، جعفراقدامی فعال مدنی، بابک بردبار عکاس خبری، ضیا نبوی دانشجوی محروم از تحصیل، ابراهیم (نادر) بابایی فعال مدنی و از جانبازان جنگ ایران و عراق، کوهیار گودرزی فعال حقوق بشر و وب نگار، مجید دری فعال دانشجویی، مجید توکلی فعال دانشجویی، کیوان صمیمی روزنامه نگار، غلامحسین عرشی، پیمان کریمی آزاد از بازداشت شدگان حوادث عاشورا و محمد حسین سهرابی راد.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.