خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ تیر ۱۱, جمعه

شرکت جی اس کره جنوبی قرارداد گازی خود با ایران را لغو کرد

جـــرس: در ادامه موج تحریم های جهانی علیه جمهوری اسلامی و بلافاصله بعد از تحریم صدور بنزین به ایران توسط چندین شرکت نفتی بزرگ جهان، شرکت مهندسی و ساختمانی جی اس کره جنوبی روز پنجشنبه یازدهم تیرماه (اول ژوئیه) اعلام کرد به دنبال اعمال دور جدید تحریم ها علیه ایران، این شرکت یک طرح گازی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار با این کشور را لغو کرده است.


به گزارش رویــترز، شرکت کره ای مزبور طی گزارش امروز خود خاطرنشان کرد که این معاهده "قرار داد شیرین سازی گاز استخراجی از میدان پارس جنوبی ایران" بوده و طی تصمیم دیروز روسای آن و در جهت همگامی با تحریم های جهانی اتخاذ شده است.


شرکت جی اس کره جنوبی و شرکت نفت و گاز پارس ایران در ماه اکتبر گذشته (مهرماه) این قرارداد را امضا کرده بودند که ارزش آن بالغ بر یک تریلیون و ۴٢۰ میلیارد وون کره جنوبی، معادل یک میلیارد و ٢۰۰ میلیون دلار است.


همچنین کاخ سفید ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که باراک اوباما رئیس جمهور آن کشور، مصوبۀ مجلسین آن کشور مبنی بر اعمال تحریم های تازه، فراگیر و گسترده علیه بخش های انرژی و بانک های ایران را، امروز عصر (به وقت محلی آمریکا) امضا خواهد کرد.


کنگره امریکا هفته گذشته در اقدامی برای اعمال فشار بر ایران به منظور متوقف کردن برنامه هسته ای این کشور پیش نویس مصوبه اعمال تحریم های جدید از طریق مجازات شرکت هایی که بنزین به ایران می فروشند را تصویب کرد.


امروز همچنین گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه بعد از تعلیق فروش و صدور بنزین کنسرن‌های توتال فرانسه، ریلانس هند، ویتول، کلینگور، ترافیگورا، شل، بریتیش پترولیوم، پتروناس (مالزی) و لوک اویل (روسیه) به ایران، گروه نفتی ایندیپندنت کویت نیز، فروش بنزین به ایران را معلق کرده است.


طی روزهای اخیر، حکم انسداد حساب بانکی ۴۱ ایرانی در امارات متحده عربی صادر شد و همزمان نماینده آن کشور در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از اقدامات قریب الوقوع آن کشور برای "حفظ امنیت اتمی خود" خبر داد و رييس جمهوری آمريکا و پادشاه عربستان نیز، طی پيامی مشترک، از تلاش های جهانی برای توقف برنامه اتمی جمهوری اسلامی، حمايت کردند و دولت ترکیه نیز از "همگامی خود با جامعه بین المللی" خبر داد.


طی سه هفته اخیر، مجلسین آمریکا (سنا و کنگره)، دولت آن کشور، اتحادیه اروپا و کانادا نیز، تحریم هایی فراگیر، علاوه بر تحریم های جهانی، علیه جمهوری اسلامی وضع کرده اند، که شامل سوخت و بنزین و ناقضان حقوق بشر و مقامات سپاه پاسداران می باشد.


مقامات ارشد دولت ایران، قطعنامه ها و تحریمهای اتخاذ شده را، کماکان "بلااثر"، "جنگ روانی" و "تنها مضر به حال صادر کنندگان قطعنامه" می دانند.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.